A reuşit să vândă o casă de 700.000 de euro la doar o săptămână după semnarea contractului de exclusivitate. Este doar un episod din povestea de succes în domeniul imobiliar a Cristinei Ciobanu, agent Remax. În cadrul unui interviu pentru allaboutjobs.ro, Cristina ne-a vorbit despre cum poţi să ai succes pe piaţa imobiliară din România.
Pietele internationale, exemple de urmat
Unul dintre răspunsuri este legat de preluarea unor exemple care deja funcţionează pe alte pieţe internaţionale. „ Pieţele din Europa şi America reprezintă un model de succes, atât ca şi servicii imobiliare, cât şi ca remuneraţie financiară. Din păcate,în România suntem încă mult în urmă faţă de ceilalţi, totuşi, învăţând să educăm piaţa avem un potenţial uriaş, care ne dă o motivaţie extraordinară. Românii încă sunt obişnuiţi să aleagă „cel mai bun preţ” în loc de „serviciile de cea mai înaltă calitate”, dar avem tot timpul la dispoziţie să facem asta şi să devenim lideri de piaţă. Oricum, marea majoritate a domeniilor din ţara noastră au evoluat mai greu decât în străinătate, noi însă, având „reţeta succesului”, o aplicăm şi aici.” a declarat Cristina.
Formarea profesionala continua
Un element la fel de important pentru a reuşi să te impui pe piaţă, din perspectiva Cristinei Ciobanu, este formarea continuă din punct de vedere profesional: „ Este cea mai importantă, iar noi, la Remax, în comparaţie cu orice altă agenţie din piaţa noastră, avem Remax Academy. Participăm la cursuri pentru fiecare nivel: începători, avansaţi şi experţi. O dată la câteva luni, avem cursuri în care ne învaţă cum să ţinem pasul cu noile cerinţe ale clienţilor, în funcţie de diverse situaţii: piaţa, preţuri, urgenţe şi nevoi ale lor. Există numeroşi agenţi în piaţă care nu au experienţă deloc în vânzări. Eu am 9 ani de vânzări, ceea ce mă ajută enorm în interacţiunile cu clienţii. În plus, cursurile pe care le facem aici sunt adaptate domeniului imobiliar. Noi învăţăm de la cei mai buni din lume, deci putem deveni cei mai buni din piaţa noastră, dacă ne dorim asta.”
Piata imobiliara, o continua schimbare
Piaţa este, însă, în continuă schimbare, la fel şi cerinţele clienţilor. În acest sens, Cristina susţine că „acum asist deja la o uşoară creştere şi o educare a clientului. Totodată văd o creştere a încrederii clienţilor în agenţiile profesioniste. Bineînţeles că încă mai există în jurul nostru genul de client care are impresia că poate mult mai bine singur să realizeze o tranzacţie imobiliară profitabilă decât să apeleze la un agent imobiliar profesionist care cunoaşte foarte bine piaţa sau care l-ar putea ajuta cu o evaluare profesionistă şi, respectiv, o negociere a preţului cu vânzătorul sau cumpărătorul pentru că asta face zilnic.”
Clientul, tot mai prudent
Trecerea prin experienţa crizei imobiliare a însemnat o maturizare a cumpărătorului român, dintr-unul care cumpăra cu banii jos imobile aflate doar în fază de proiect, într-unul mai precaut şi atent la detalii. „ Este foarte dezvoltat simţul proprietăţii în România. Cumpărătorul român va face toate demersurile pentru a-şi achiziţiona o proprietate. Există diferite programe de finanţare astăzi, printre care cel mai renumit este Prima Casă, dar care toate sunt studiate de către bănci mult mai riguros acum. Dacă până acum câţiva ani se putea accesa un credit mult mai simplu, astăzi băncile sunt mult mai prudente. Verifică foarte bine dosarul cu actele proprietăţilor şi bonitatea clientului. În plus, sunt foarte atente şi la evaluarea imobilelor.Astfel clientul român a ajuns să fie mai precaut vizavi de ofertele pe care le găseşte în piaţă şi totodată mai pregătit pentru achiziţionarea unei proprietăţi.”
Tranzactia imobiliara, cel mai complex tip de vanzare
Dacă vă surâde ideea de a începe o carieră în acest domeniu, Cristina vine cu o scurtă caracterizare a profilului agentului imobiliar, din punctul ei de vedere: „ Peste tot găsim anunţuri cu „se caută persoane dinamice, cu experienţă în vânzări, dispuse să muncească cu program prelungit…”, însă ca să ai succes în domeniul imobiliar trebuie să fii mult mai bun de atât. Specialiştii în vânzări spun că este cel mai complex tip de vânzare. Un agent imobiliar trebuie să fie preocupat în primul rând de dezvoltarea personală şi să se prefecţioneze continuu. Pe lângă informaţiile pe care ar trebui să le stăpânească despre piaţă, preţuri şi tranzacţii, el trebuie să fie un foarte bun psiholog, astfel încât să poată să identifice nevoile exacte ale clientului, potenţialul său de achiziţie, creativitatea de care dă dovadă ca să se poată extinde de la căutarea iniţială şi către alte oferte, motivarea şi calificarea clientului de a cumpăra sau închiria un imobil. Pentru a avea succes, un agent imobiliar trebuie de cele mai multe ori să creeze singur şi să „ambaleze” un produs, special pentru clientul din faţa sa. E ca şi un diamant, pe care-l poţi privi din perspective şi unghiuri diferite şi vei obţine alte culori care vor străluci.”
Nu fi un simplu agent, fii un brand
În plus, a avut credibilitate pe piaţă înseamnă foarte mult pentru o persoană care doreşte să îşi construiască o carieră de succes în acest domeniu. „Acest domeniu presupune foarte multă muncă şi dedicaţie, iar, dacă vezi acest business ca şi o cariera a ta, investeşti timp şi energie pentru a creşte. Poţi rămâne un agent clasic sau te poţi diferenţia de restul. De exemplu, eu de curând mi-am creat un blog: www.cristinaciobanu.ro care reflectă o parte din activitatea mea.”
Comments are closed.