Provocările antreprenoriatului în România

0

Cea mai recentă ediție a barometrului antreprenoriatului românesc realizat de EY România arată faptul că doi din trei antreprenori români spun că în cel mult 10 ani țara noastră va oferi un mediu prietenos pentru afaceri. 

 Măsurile care i-ar putea ajuta pe angajatori

Antreprenorii indică scăderea impozitării muncii pentru angajați și angajatori ca fiind măsura care i-ar ajuta cel mai mult în domeniul reglementării și impozitării (31%), urmată de asigurarea stabilității mediului de reglementare (26%), simplificarea legislației (20%) și reducerea fiscalizării veniturilor și profiturilor companiilor (15%).

 Antreprenorii muncesc mai mult decât angajații

Cei mai mulți antreprenori cu experiență dedică zece ore afacerii lor în fiecare zi, ceea ce indică faptul că lucrează cu 21% mai mult decât angajații cu normă întreagă din România și la fel de mult ca antreprenorii români aflați la început de drum. Deși cei mai mulți dedică zece ore propriei afaceri, 20% dintre antreprenori depășesc limita celor zece ore, unii dintre aceștia ajungând chiar la 16 ore de muncă în fiecare zi.

  Acces mai ușor la finanțare

Evoluții pozitive a înregistrat și accesul la finanțare. Procentul antreprenorilor care spun că accesul la finanțare s-a îmbunătățit în anul 2015 s-a dublat față de anul 2014, după o dublare și în 2014 față de 2013. Dacă în 2014 el se situa la 16% și în 2015 la 30%, în 2016 a devenit majoritar, cu 62% dintre răspunsuri. Această tendință indică o îmbunătățire treptată în ultimii ani a finanțării afacerilor.

  Profilul antreprenorului român

„Dacă am creiona profilul antreprenorului român matur, așa cum reiese din Barometrul antreprenoriatului românesc, acesta are peste 40 de ani, conduce o afacere cu o cifră de afaceri de peste 5 milioane EUR, muncește în medie 10 ore pe zi și participă cel puțin o dată pe săptămână la un eveniment de networking”, adaugă Alexandru Lupea, Strategic Growth Markets Leader și Partner, EY România.

  Cum a fost realizat studiul

Studiul a analizat răspunsurile a 350 oameni de afaceri. 45% dintre respondenți conduc afaceri cu venituri de peste 10 milioane de EUR, în timp ce alți 45% dintre respondenți se regăsesc în intervalul 1-10 milioane EUR. 10% din companii au o cifră de afaceri mai mică de 1 milion EUR. Studiul are la bază un chestionar aplicat în perioada 28 martie – 20 aprilie 2016.

COMENTARII: