Chiar daca departamentele de resurse umane sunt in continuare mici, tot mai multi manageri inteleg importanta rolului unui astfel de specialist intr-o companie. Puteti afla informatii suplimentare din interviul urmator oferit allaboutjobs.ro de catre Monica Soare, la randul ei specialist in HR.
1. Se spune că valoarea unei companii este dată de oameni. În acest context, au început managerii să pună accentul pe departamentul de resurse umane?
În Cluj-Napoca sunt foarte multe start-upuri care au ajuns in faza de extindere și stabilizare, în care antreprenorii realizează că pentru un management cu impact asupra oamenilor este nevoie de specialiști dedicați pentru resurse umane: este vorba de salvarea unui timp prețios pentru antreprenor/ manager, dar și de know-how în domeniul resurselor umane.
În ultimii ani am avut din ce în ce mai multe solicitări pentru aducerea în organizații a unor specialiști în domeniul resurselor umane, dar și solicitări pentru instruirea și dezvoltarea angajaților existenți. Chiar dacă departamentele de resurse umane sunt în general mici, managerii au înțeles necesitatea unui departament HR înalt calificat și am avut solicitări de training in house chiar și pentru un număr foarte mic (1-3 angajați), în situația în care pentru astfel cazuri se recomandă participarea la cursuri open.
2. Cum stau lucrurile, din acest punct de vedere, în companiile IT? Îşi dezvoltă departamentele HR sau merg pe colaborarea cu agenţiile de recrutare?
În majoritatea companiilor este o presiune pe costuri, iar primele departamente către care se îndreaptă atenția pentru reduceri de personal sunt cele care nu sunt direct productive (PR, legal, HR etc.). Cu toate acestea, în sectorul IT situația este total opusă. Există o creștere semnificativă a departamentului intern de resurse umane, pentru că de fapt în acest sector este direct productiv – produce noi candidați.
Multe dintre companiile de IT își cresc departamentele de HR doar pentru zona de recrutare, pentru a atrage noi candidați. În timp însă managerii ajung la concluzia că este nevoie de specialiști și în alte domenii decât recrutare. Astfel, în organizațiile de IT s-au creat noi pozitii de HR Business Partner, Employee Engagement, Performance Management etc.
Ținând cont de criza de forță de muncă în domeniul IT, companiile au abordări pe toate canalele de recrutare: folosesc atât departamentele interne, dar și agenții de recrutare.
sursa foto: spectrum-consulting
3. Pentru ce tipuri de poziţii aleg să colaboreze cu o agenţie?
Majoritatea companiilor folosesc resursele interne pentru pozițiile mai ușoare (internship-uri, entry level), iar la agenții apelează pentru pozițiile mai dificile: seniori, limbaje de programare de nișă, programatori vorbitori de germană, management.
4. Cât durează procesul de recrutare a unei persoane cu funcţie de conducere într-o companie IT?
Pentru pozițiile de management este realist să te aștepți ca procesul de recrutare să dureze 1-3 luni. Această durată mai mare are în vedere faptul că vorbim de poziții mai rare unde identificarea candidaților este mai dificilă. Apoi, la nivel de management oamenii sunt mai ocupați, iar programarea la interviu poate să se amâne în funcție de disponibilitatea candidaților și a intervievatorilor. De asemenea, de obicei pentru aceste poziții există mai multe etape de selecție decât în mod normal (inclusiv evaluări psihometrice).
5. În cât timp se poate specializa un recrutor pe domeniul IT?
Un recruiter bun în domeniul IT se formează în aproximativ 2-3 ani. Se lucrează intens, pot fi și multe insatisfacții în acest rol – multe refuzuri din partea candidaților și nereușite în identificarea candidaților, lucru care duce la uzura recruiterului. De obicei când ajunge la un nivel foarte bun, recruiterul își dorește o schimbare de domeniu, să lucreze în altă industrie decât IT sau alte zone de resurse umane.
6. Care sunt cerinţele companiilor de profil atunci când intenţionează să îşi mărească echipa de recrutare?
Așa cum am spus, rolul de recruiter în IT poate avea și unele insatisfacții și de aceea se caută persoane automotivate, cu inițiativă, creative – capabile să descopere și să încerce noi metode de identificare și abordare a candidaților. Este nevoie în același timp de multă rigurozitate, abilități foarte bune de comunicare și empatie.
Comments are closed.