Rolul într-o organizație al specialiștilor în resurse umane s-a schimbat de-a lungul timpului. Dacă cu câțiva ani în urmă era de Cenușăreasă, mai exact, se ocupa mai mult de partea administrativă, acum, odată cu adâncirea crizei de personal, a devenit de super-erou.
Noua misiune a HR-ului
Da, HR-iștii au reușit să obțină mult doritul loc la masa factorilor de decizie și au acum un important rol strategic pentru companie. Comparația a fost făcută de Monica Soare, Managing Partner&Senior Consultant Artwin, speaker în cadrul conferinței HR Summit.
Contextul în care se întâmplă acest lucru nu este însă unul deloc pozitiv sau ușor pentru HR-iști și asta pentru că majoritatea dintre ei recunosc că au probleme în găsirea de candidați buni pentru posturile pe care le scot la concurs, în plus, creșterea nivelului de retenție și implicare al angajaților nu este un rol extrem de ușor.
Mixul de generații din companii este o continuă provocare pentru aceștia, în încercarea lor de a le face să funcționeze împreună și să ducă, într-un final, la rezultatele dorite de managementul firmei.
Creativitatea, necesară unui HR-ist
În acest context, creativitatea este una dintre trăsăturile importante ale unui specialist în resurse umane cu rezultate bune în această perioadă. Mai mult, a face HR pur nu mai este suficient, ci trebuie făcută trecere înspre o colaborare strânsă între HR, marketing, comunicare și branding de angajator pentru a reuși să ajungă la candidații doriți, dar și să îi păstreze în cadrul companiei. Această idee a fost adusă în discuție în cadrul HR Summit Cluj de către Doru Dima, CEO Great People Inside România.
În cadrul aceluiași evenimente, Daniela Mirițescu, HR Manager Arum(UK), a subliniat faptul că nivelul de implicare a angajaților poate fi crescut prin programe interne de mentorat. Este nevoie de un program constant de împărtășire de cunoștințe din partea managementului.
În acest sens, este nevoie ca o companie să investească în abilitățile de leadership și comunicare ale managerilor, astfel încât aceștia să asigure o bună comunicare față în față cu cei care fac parte din echipele. Inteligența emoțională joacă și ea un rol important în acest proces.
Specialistul în resurse umane ar trebui să fie și un bun coach, o persoană care să știe să adreseze întrebări bune pentru a reuși să înțeleagă adevăratele motive pentru care unii angajați sunt nemulțumiți sau pentru care unele echipe nu funcționează. Doar în urma unei analize interne bine realizată, se poate demara procesul de recrutare, a mai subliniat Daniela Mirițescu.
În plus, este foarte important să fie create adevărate comunități în interiorul, dar și în jurul unei companii. Acest lucru poate fi realizat prin networking.
Acestea au fost doar câteva dintre subiectele dezbătute în cadrul ediției din acest an a conferinței de resurse umane HR Summit Cluj. Iată câteva informații despre o parte dintre speakerii acestei ediții, sintetizate într-un articol anterior: http://www.allaboutjobs.ro/clujul-devine-pentru-doua-zile-hub-ul-hr-ilor-din-transilvania/.
Comments are closed.