Starea de bine de la birou

0

Viata la birou reprezinta cateodata mai multe ore petrecute acolo decat in familie, mai multe ore petrecute cu niste oameni cu care nu ai ales tu sa iti petreci timpul si de aceea un lucru esential pentru productivitatea angajatilor este starea de bine de la birou.

 Valorile companiei

Fiecare companie are setate anumite valori dupa care isi alcatuieste renumele de angajator. Unele valori sunt setate direct de catre companie, altele sunt stabilite impreuna cu angajatii (ceea ce este de admirat, daca se intampla asta). De multe ori valorile companiei nu reprezinta insa decat niste cuvinte pe care compania se straduieste sa le aplice in orice activitate pe care o fac angajatii.

Se simte foarte bine si clar atunci cand cineva se incapataneaza prea tare sa scoata in evidenta aceste valori. Daca nu te identifici natural cu aceste valori, atunci orice stradanie a angajatului pare fortata.

 Cum sa creezi starea de bine

Primul pas catre o acceptare usoara a valorilor este starea de bine de la birou. Cultura organizationala a oricarei firme are la baza angajatii, iar a le da angajatilor cel mai simplu impuls spre identificarea lor cu firma unde lucreaza este sa le creezi o stare de bine la birou.

Fie ca exista o sala special dedicata angajatilor pentru joaca, relaxare, fie ca se asculta muzica in anumite intervale, fie ca se intampla ceva vinerea cand participa toti angajatii, fie ca se bea cafeaua impreuna, fie ca se ia pranzul impreuna, fie ca se implica angajatii in anumite activitati de CSR, toate aceste sunt elemente importante in cultura organizationala unei firme, a brandului de angajator si a insusirii valorilor companiei.

Nu inseamna ca toti angajatii trebuie sa faca la fel, dimpotriva, cred ca libertatea lor de a-si alege care activitate li se potriveste mai bine este esentiala pentru succesul unei activitati.

Ca sa poti sa vorbesti de valori adevarate si acceptate de catre angajati este nevoie de o cultura organizationala cu accent pe starea de bine de la birou.

Un articol de Aneta Neagomir, specialist HR.

COMENTARII: