Unul dintre proiectele dedicate organizate în cadrul Cluj Business Days Business 2017 aduce oportunități de finanțare pentru antreprenorii din zona rurală și este un punct central de atracție atât pentru vizitatori, cât și pentru potențiali investitori.
Șansă pentru producătorii locali și startup-uri de a-și dezvolta afacerile
Este vorba de târgul ”Produs în Transilvania”, organizat în premieră pentru evenimentele Business Days la ediția de anul acesta de la Cluj. Proiectul are un triplu scop: 1-de a promova micii producători și meșteșugari locali prin toate mijloacele de publicitate și expunere de care dispune platforma Business Days, 2- de a găsi potențiali investitori, parteneri sau mentori pentru dezvoltarea afacerilor acestor antreprenori din zona rurală, 3-de a le oferi vizitatorilor o experiență culturală și culinară desăvârșită și garanția ca produsele sunt 100% naturale, din ingrediente locale (la “Produs in Transilvania” nu sunt acceptați distribuitori, ci doar mici producători).
Micii producători și meșteșugari se pot încă înscrie la eveniment în calitate de expozant prin completarea unui formular disponibil AICI. Târgul “Produs in Transilvania” poate fi vizitat GRATUIT, zilnic, în perioada 5-6 iulie, între orele 8:00 și 21:00. Fiecare seară se va încheia cu program artistic muzical.
Antreprenorii au Talent, la Cluj Business Days 2017
O competiție antrenantă și extrem de motivantă pentru antreprenorii aflați la început de drum, concepută ca un mix inteligent și plin de adrenalină între două formate populare de concurs: Românii au Talent și Arena Leilor. Competiția poartă numele de BusinessDriveStartUP 2017 și este un program care combină dinamismul și suspansul unei sesiuni live de pitching de proiecte cu interactivitatea unei runde de simulare de business, într-un show ce îi are drept protagoniști pe antreprenorii în devenire sau la început de drum, care își vor sustine ideile/proiectele în fața juriului, în lupta pentru finanțare și mentorat.
”Prima parte a acestui concurs este ca la Românii au Talent: sunt 4 investitori în juriu, iar fiecare dintre ei își alege oamenii cu care trece în finală. Finala înseamnă un simulator de business într-un mediu economic virtual, în care se desfășoară mai multe cicluri economice, în care investitorul împreună cu echipa lui de antreprenori iau niște decizii. Antreprenorii învață să-și sintetizeze foarte bine business-urile, pentru că au la dispoziție două minute să-și prezinte afacerea în fața juriului de investitori. Iar aceștia, la rândul lor, le dau concurenților business feedback. Un mare avantaj este că toți concurenții își pot valida ideile, au ocazia să înțeleagă ce decizii trebuie sau pot să ia și încotro îi duc: la creșterea cotei de piață, a costurilor, a riscurilor, etc., a declarat László Pacsó, fondator & coordonator proiecte Business Days.
Cei interesați să participe trebuie să completeze fișele de proiect disponibile online (aici) pana cel tarziu pe 29 iunie 2017, ora 17:00.
Oportunități de networking și generare de soluții
Pe lângă posibilitățile numeroase de dezvoltare a afacerilor prin intermediul networking-ului, participanții au șansa unică să plece de la acest eveniment cu soluții concrete de rezolvare a problemelor pe care le au în plan profesional. Programul și temele ediției Cluj Business Days au fost create în funcție de rezultatele cercetării regionale realizate în prealabil, prin care au fost identificate nevoile, problemele și provocările mediului de afaceri local.
Iată doar câteva dintre concluziile acestei cercetări realizate de Business Days:
- Atenția General Managerilor este centrată mai degrabă pe dezvoltarea abilităților de inovare, de creștere a eficienței, de îmbunătățire a productivității, de fluidizare a proceselor, pe când managerii de resurse umane sunt preocupați mai degrabă de dezvoltarea prioritară a abilităților de a crea și dezvolta echipe performante;
- În contrast, General Managerii și directorii executivi sunt mai degrabă preocupați de dezvoltarea abilităților de planificare, management, coordonare, luarea deciziilor, gândire critică, capacitatea de a rezolva probleme complexe, inclusiv abilități de business development, vânzare, negociere, probabil împinsi și de competiția acerbă și de piața dificilă;
- Există o lipsă de deschidere foarte mare din partea departamentelor strategice de HR, Marketing și Comercial în a investi în studii și cercetări de piață. Doar 45% dintre managerii de HR, 23% dintre managerii comerciali (cei mai puțin interesați) și 29% dintre managerii de marketing ar plăti pentru astfel de studii;
- 91% dintre managerii de HR, 54% dintre managerii comerciali și 86% dintre managerii de marketing s-ar implica în realizarea unor astfel de cercetări și studii. Cei care ar plăti ar prefera să investească în proporție de peste 70% sub 1.000 de euro pentru a avea acces la rezultatele unui astfel de studiu.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 211 de manageri și antreprenori din județele Cluj, Sălaj, Bistrița Năsaud, Mureș, Sibiu, Alba, Brașov, Maramureș, Satu Mare, Covasna și Harghita, în perioada 5 mai-5 iunie 2017.
Despre BUSINESS DAYS
Evenimentele Business Days sunt create cu scopul de a ajuta mediul de afaceri regional să găsească răspunsuri la provocări, soluții la probleme, oportunități de dezvoltare personală, profesională și a afacerilor.
Evenimentele Business Days sunt recunoscute pentru faptul că, pe durata lor, creează diverse contexte care încurajează interacțiunea dintre participanți, speakeri și parteneri, generând numeroase oportunități reale de business.
Pâna în acest moment, evenimentele Business Days au fost organizate in 26 de editii în cadrul cărora au participat, cumulat, peste 25.000 de participanți din țară și din străinătate. Conform estimărilor extrapolate din chestionarele de feedback completate de participanții la evenimente, Business Days a contribuit cu peste 500.000.000 euro la cresterea reală a economiei României, fiecare ediție contribuind în ultimii ani cu cel puțin 25.000.000 euro la creșterea economiei regionale.