Corporațiile, atractive pentru tineri (Studiu EY)

0

Aproximativ 50%  dintre tinerii aflați pe punctul de a intra pe piața locurilor de muncă vor să ajungă într-o companie cu peste 2.000 de angajaţi, arată un studiu al EY, una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global.

  Preferințele profesionale ale tinerilor

Alţi 45% preferă să lucreze în companii de dimensiuni medii, cu până în 2.000 de angajaţi, iar mai puţini, 39%, se gândesc să îşi înceapă propria afacere sau să lucreze pentru o companie mică, mai arată studiul.

„Doar o treime ar opta pentru un loc de muncă în instituţiile de stat şi mai puţin de un sfert ar dori să lucreze în domeniul serviciilor sociale sau în domeniul non-profit”, reiese din studiu.

Cei care au deja o diplomă de licenţă şi urmează să obţină primul loc de muncă au aşteptări clare în ceea ce priveşte mediul profesional în care îşi vor pune în aplicare aptitudinile dobândite de-a lungul timpului.

„EY a intervievat în cadrul studiului Global Generations 3.0 peste 3.200 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani, cunoscuţi de asemenea ca Generaţia Z, în legătură cu factorii care le influenţează încrederea în viitorii angajatori şi în luarea deciziilor de angajare pe viitor. Două treimi dintre aceştia (66%) pun cel mai mare preţ pe echitatea privind remuneraţia, promovarea şi oportunităţile de învăţare la viitorul loc de muncă”.

agenda-1355316_960_720

În ceea ce priveşte influenţa părinţilor asupra carierelor adolescenţilor, majoritatea respondenţilor de la nivel global (58%) declară că experienţa de lucru a părinţilor lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de încredere pe care îl au în viitorii lor angajatori, arată cercetarea.

Există însă și tineri care spun că experienţa părinţilor a avut un impact negativ asupra lor, indicând drept motive faptul că: „părintele nu a primit o mărire de salariu de mulţi ani” (39%); „părintele nu îşi agreează sau nu are încredere în şeful său” (33%); „părintelui nu îi place locul de muncă”; „nu îşi agreează / nu are încredere în colegi” (30% fiecare); şi „nu agreează / nu are încredere în conducerea companiei” (28%).

Un sfert dintre adolescenţi resimte un impact negativ asupra nivelului de încredere în viitorii angajatori atunci când părinţii lucrează pentru o companie care a concediat angajaţi în urma unei restructurări.

 Managerii preferați de tineri

Cei mai importanţi cinci factori indicaţi de respondenţii din Generaţia Z care construiesc încredere într-un şef sunt: „mă tratează cu respect” (71%); „are un comportament etic” (65%); „remunerează şi promovează oamenii în mod echitabil, fără a discrimina în funcţie de gen, etnie sau mod de gândire” (64%); „comunică deschis şi transparent” (62%); şi „ia decizii înţelepte de business” (61%).

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări.  În România, EY are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara și Iaşi.

COMENTARII: