După ce a încheiat socotelile cu sportul de performanţă, fostul fotbalist al echipei Poli Timişoara şi F.C. “Voinţa” Sibiu, Iulian-Constantin Pițigoi, a fost nevoit să îşi ia soarta în propriile mâini şi să performeze şi în afara terenului. Cu experienţă zero în câmpul muncii, dar cu o ambiţie de fier, Piţigoi ajunge în scurt timp numărul 1 în vânzări într-o companie multinaţională. Văzându-şi potenţialul, acesta decide să devină antreprenor şi, în doar doi ani de muncă asiduă, reuşeşte să genereze o cifră impresionantă de 1,5 milioane de lei în mediul online.
Compania sa, PIC Protect, este specializată în comercializarea și distribuția echipamentelor de lucru și protecție individuală, iar datorită vânzărilor record din ultimul an, a primit multe cereri de a extinde această afacere la nivel naţional sau chiar internaţional sub formă de franciză.
Ce l-a ajutat pe Iulian Piţigoi în evoluția profesională?
În opinia fostului sportiv, spiritul său competitiv, dobândit ca fotbalist, a fost catalizatorul care l-a ajutat să crească în toate etapele vieții, inclusiv în mediul de afaceri. Mai mult decât atât, antreprenorul afirmă că selectarea colegilor pe criterii de performanţă şi loialitate şi, desigur, munca de echipă reprezintă cheia succesului într-un start-up care se doreşte a fi de succes.
“Competiția înseamnă dorința de a reuși, dorința de a fi cel mai bun. Iar acest lucru presupune multă muncă şi multă pregătire. Ai nevoie de un obiectiv clar și de organizare. Lucrurile nu se întâmplă pur și simplu. Lucrurile trebuie făcute cu seriozitate, cu profesionalism – indiferent despre ce domeniu e vorba. În momentul în care îți faci treaba cu profesionalism, cu corectitudine, oamenii au încredere în tine, echipa are încredere în tine. Iar când oamenii au încredere în tine, succesul e garantat”, a declarat Iulian Piţigoi.
Îşi împarte afacerea cu alţi oameni care caută succesul
Ajuns în apogeul său antreprenorial, Iulian Piţigoi a decis să îşi împartă succesul şi cu alte persoane care vor să intre în lumea afacerii, dar care nu dispun de un buget pentru lansarea unui start-up. Astfel, directorul general al PIC Protect le pune la dispoziţie viitorilor săi francizori întreaga sa structură logistică – suportul online, magazinul online, strategiile de marketing şi întreg know-how-ul managerial.
“Am simţit cât de greu este să o iei de la zero în afaceri, deaorece costurile chiar ajung să te compleşească. Nu atât costurile de pornire sunt mari, cât mai ales cele investite în marketing, în branding şi în câştigarea încrederii. Odată ce mi-am câştigat încrederea clienţilor, mi-am propus ca dezvoltarea mea să nu se bazeze pe un centrul de comandă, ci doresc să împart cu alţi oameni, din alte oraşe afacerea care mie mi-a adus foarte multă satisfacţie”, declară Iulian Piţigoi, directorul general al PIC Protect.