Peste 2000 de români din țară și din diaspora au aplicat pentru noile joburi din depozitul Lidl din Cordun. În plus, peste 400 de interviuri de angajare au fost susținute în cadrul evenimentului de recrutare Lidl, care a avut loc pe 8 și 9 februarie la noul centru logistic de lângă localitatea Cordun din județul Neamț. Pentru cele aproximativ 140 de posturi au concurat candidați din tot județul, dar și de peste granițe.
Cu ajutorul campaniei media de recrutare desfășurate în zona de est a țării, dar adresată și românilor din diaspora care au venit de sărbători acasă, retailerul a reușit să strângă peste 2000 de CV-uri. Printre acestea, câteva zeci au fost trimise de români care muncesc peste hotare și peste 200 trimise de cei care s-au întors recent în țară.
Timp de două zile, retailerul german a transformat noul sediu administrativ al celui de-al cincilea depozit pe care urmează să îl deschidă anul acesta lângă localitatea Cordun, județul Neamț, într-un spațiu destinat recrutării noilor colegi. Astfel, în urma unei selecții de CV-uri, pe 8 și 9 februarie, candidații au avut parte de o experiență de recrutare inedită, fiind invitați să participe la interviuri de angajare în zona administrativă a centrului logistic. În locul unor săli de așteptare clasice, ei au avut la dispoziție două spații special amenajate pentru a scăpa de emoțiile dinaintea interviului, în care s-au putut bucura de activități recreative, precum tenis de masă, fussball și air hockey. În cadrul evenimentului de recrutare au participat peste 600 de persoane și au fost susținute peste 400 de interviuri pentru ocuparea celor aproximativ 140 de poziții disponibile de lucrător în depozit.
Sondaj pentru realizarea profilului viitorului angajat
Mai mult, cu ajutorul persoanelor prezente la eveniment, Lidl a realizat un sondaj de opinie pentru a cunoaște mai bine profilul viitorului angajat. Acesta a demonstrat că aproximativ o lună (62 %) este cea mai scurtă perioadă de așteptare pentru un loc de muncă potrivit, iar doar 15% dintre repondenți și-au găsit un loc de muncă într-un timp mai îndelungat (peste patru luni). Cel mai important criteriu când vine vorba de alegerea unui job este salariul (26 %), urmat de stabilitatea și siguranța postului (23 %) și condițiile de muncă (19 %).
Cât despre statutul angajaților pe piața muncii, 46 % dintre persoane sunt fără un loc de muncă în prezent, 39 %, angajați și doar 15 % nu au mai avut un job până în prezent. Dintre cei 371 de respondenți, 43 % sunt absolvenți de liceu sau școală profesională (25 %), cu vârsta peste 35 de ani (58 %).
Despre Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.