Ramona Tiepac, o femeie de afaceri originară din Sibiu, a avut incredibila şansă să înveţe coaching de la unul dintre cei mai mari traineri în leadership din lume, John Maxwell, primind într-un final şi certificarea internaţională de antrenor de … antreprenori.
După ce a generat rezultate foarte bune pentru echipe precum InterContinental, Secom, GMP Adv, prin propria companie de marketing pe care o conduce din anul 2000, românca a ales să nu plece din ţară, deoarece – consideră ea – “are o datorie morală pentru locul care i-a dăruit atât de multe, iar lucrurile în România se îndreaptă într-o direcţie bună”.
În prezent, antrenează antreprenori români să aibă succes în afaceri, după celebra metodă învăţatată de la trainerul american şi îi învaţă cum să-şi descopere stilul managerial care-i reprezintă cel mai mult.
În acest context, Ramona Tiepac lansează programul “Busola Leadership-ului tău Personal” (desfaşurat pe o perioadă de 12 săptămâni, cu 12 teme fundamentale), deoarece în aprecierea ei, marea problema a managerilor din România nu este know-how-ul, ci modul în care aceştia reuşesc mai mult sau mai puţin să-şi orienteze cunoaşterea şi energiile către direcţii aducătoare de profit şi satisfacere a nevoilor clienţilor.
Aşadar, antrenorul Ramona Tiepac nu îşi doreşte să meargă pe căi deja gata bătătorite – cum ar fi strategiile de vânzări, pe care deja antreprenorii români le cunosc foarte bine din diverse surse, ci să îşi axeze cursurile către descoperirea şi interiorizarea stilului de conducere. Cunoaşterea înseamnă putere doar atunci când ştim să folosim aceste cunoştinţe actionând pe baza lor – execuţia este factorul care face diferenţa.
Antreprenorii români nu au un stil unic, autentic, ci încearcă doar să împrumute. Suntem pregătiţi să „împrumutăm” ce se întâmplă în grădina vecinului? Cum ar fi să privim din altă perspectivă şi să aducem excelenţa în tot ceea ce facem?
“Cel mai de preţ lucru pe care l-am învăţat în aceşti 18 ani de antreprenoriat a fost că viaţa nu a fost creată să ne dea ceea ce avem nevoie, ci să ne dea ceea ce merităm. Atunci când noi oferim oamenilor – clienţilor noştri, servicii şi produse superficiale, prin stilul nostru managerial, piaţa nu ne va întoarce profit, ci ne va da note din ce în ce mai mici până vom rămâne corigenţi. Şi totul a pornit nu de la profesionalism sau de la know-how – pe care, Slavă Domnului!, antreprenorii şi managerii români le au din belşug – ci de la stilul managerial. Din nefericire, foarte puţini antreprenori români au un stil de conducere autentic, unic, reprezentant pentru ei, iar majoritatea încearcă să împrumute stiluri dintr-un catalog al aşa-zisului succes, aspect care desigur nu dă autenticitate stilului, iar oamenii sesizează imediat discrepanţele, lucrurile contrafăcute, stilul copiat. Marii oameni de succes ai planetei funcţionează după o busola foarte clar stabilită (Spaţiu – Spirit – Trup – Suflet), au reuşit să îşi definească un stil autentic, necopiat de la cineva, iar rezultatele într-adevăr sunt incredibile. Spre exemplu, oameni de succes precum John Maxwell, Mark Zuckerberg, Steve Job, Ray Kroc, Bill Gates, Colonelul Sanders, Waren Buffet, Larry Page, Sergey Brin sau Jack Ma au cu toţii un numitor comun: au un stil managerial unic, pe care nu l-am mai văzut la nimeni altcineva, iar aceasta a fost cu adevărat reţeta succesului lor”, explică antreprenorul.