Studiu AVON la CSR4Women 2019: Doar jumătate dintre românce au un job full-time

0
  • Femeile din România (67%) resimt lipsa resurselor financiare pentru a-și începe o afacere
  • Doar jumătate dintre ele (54%) au un job full-time
  • Româncele cred că munca le crește încrederea în sine (76%) și le face modele mai bune pentru copiii lor (74%)
  • La nivel global, dezvoltarea potențialului economic al femeilor ar însemna un plus între 12 și 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global, anual
  • Împreună cu studiul, AVON anunță lansarea platformei stand4her, promisiunea companiei de a schimba în bine viețile a 100 de milioane de femei anual

În săptămâna dedicată femeii, AVON România, unul dintre cei mai mari jucători ai pieței locale de produse de frumusețe, publică datele unui studiu despre barierele resimțite de femeile din România în atingerea potențialului lor profesional și personal. Studiul a fost prezentat în cadrul celei de-a șasea ediții CSR4Women by AVON, singurul eveniment dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru românce, care a avut loc pe 4 martie și a prefațat lansarea și în România a platformei stand4her, prin care compania își asumă angajamentul de a îmbunătăți viața a 100 de milioane de femei anual.

Potrivit studiului AVON[1], doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) și doar mai puțin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deși cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le crește încrederea în ele însele și le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

67% dintre respondente au declarat că resimt lipsa resurselor financiare necesare pentru a începe o afacere. Riscul (25%) și absența conexiunilor necesare (24%) sunt următoarele motive enumerate de românce ca bariere în fondarea unui business propriu. Asta chiar dacă 96% dintre ele consideră că în business sunt la fel de capabile ca bărbații (mai mult decât media globală de 93%).

De asemenea, una din două românce e convinsă că nu e încurajată să devină antreprenoare de cultura din care face parte. Doar 31% spun că au la dispoziție susținerea de care au nevoie din punct de vedere profesional și doar 29% simt că au sprijin în dezvoltarea carierei.

Cât despre rolurile tradiționale, 56% dintre românce nu cred că cel mai important rol al femeii e să aibă copii și grijă de familie, dar tot 56% dintre ele cred că cel mai important rol al bărbatului e să aducă bani în casă. În același timp, 6 din 10 femei cred că pentru a fi împlinite trebuie să aibă copii.

Rezultatele studiului confirmă încă o dată că mai sunt încă multe de făcut pentru a susține femeile din România și din lume pentru a-și atinge potențialul profesional și personal, ceea ce pe termen lung poate contribui la creștere economică și poate avea impact major în societate.

La nivel global, analizele economice arată că dezvoltarea potențialului economic al femeilor ar însemna un plus de între 12 și 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global anual.

Despre platforma stand4her

Platforma stand4her reprezintă promisiunea companiei de a schimba în bine viețile a 100 de milioane de femei anual. La nivel global, concluziile studiului confirmă problemele cu care se confruntă încă femeile:

  • Doar jumătate dintre femei cred că sunt încurajate să devină antreprenoare de cultura din care fac parte
  • Aproape 80% dintre femei cred că brandurile de cosmetice exercită presiune asupra lor pentru ca ele să fie perfecte
  • O treime dintre femei sunt victime ale violenței fizice și/sau sexuale

În acest context, pentru a crea o lume mai bună pentru ele, stand4her by AVON va lansa programe și inițiative pe trei direcții strategice:

  • Susținerea egalității de șanse pe plan profesional
  • Susținerea libertății femeilor de a fi ele însele, de a se exprima
  • Susținerea dreptului femeilor la o viață sănătoasă și în siguranță

În România

Timp de 22 de ani, AVON a investit constant în campanii ce combat violența domestică și cancerul la sân, donând peste trei milioane de euro pentru proiecte din cele două cauze sociale.  De asemenea, a promovat respectul pe care societatea îl datorează femeilor pentru rolul lor în dezvoltarea comunităţii, militând continuu pentru sănătatea şi standardul lor de viaţă.

“De când suntem prezenţi în România, am oferit prin modelul nostru de business suport real şi continuu în dezvoltarea femeilor din comunitatea Avon. Astăzi ne mândrim cu peste 5.000 de românce care coordonează echipe de vânzări din toată ţara, oferind fiecărei femei din jurul lor îndrumare şi  inspiraţie. Cu platforma stand4her, ne vom dubla eforturile pentru a face lumea un loc mai bun pentru femei și în contextul în care, la nivel global, 100 de milioane dintre ele lucrează cu noi și folosesc produsele noastre. Credem cu tărie că atunci când femeile au succes, cu toții putem avea succes”, a declarat Andreea Moldovan, Director General AVON România, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia și Albania.

CSR4WOMEN by AVON 2019

Studiul și noua platformă de susținere a companiei au fost prezentate în cadrul celei de-a șasea ediții a evenimentului CSR4Women, singurul dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru românce. În 2019, CSR4Women a stat sub egida stand4her. Cele trei paneluri de discuții au reunit peste 15 asociații non-guvernamentale, fundații, companii și persoane fizice care au luptat, susținut și ajutat femeile din

România să lucreze și să câștige mai bine, să aibă mai multă încredere în propriile forțe, să fie mai sănătoase sau să se simtă în siguranță.

Monica Bîrlădeanu, actriță și ambasadoare AVON, a povestit despre propria experiență ca victimă a violenței domestice și despre noua campanie pentru femeile agresate, a cărei reprezentantă în spațiul public va fi.

Totodată, în premieră, CSR4Women s-a bucurat de prezența Alexei Valianatos, Vicepreședinte MozaiQ și activistă transgender, care, împreună cu Miruna Dumitrescu, copywriter, au prefațat campania Femeie., un proiect de 8 martie dedicat incluziunii tuturor femeilor .

Despre AVON

AVON este prezent de peste 22 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

[1] Studiul AVON a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2018 în 15 țări, printre care și România. Eșantionul a fost unul reprezentativ la nivel național, format din femei cu vârste peste 18 ani.

COMENTARII: