All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
Categorii
  • Afterwork
  • Angajatori
  • Featured
  • General
  • Interviuri
  • Opinii
  • Știri
  • Video
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
527 Subscribers
13K Likes
16 Followers
All About Jobs

The story behind the job

All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
  • Afterwork
  • Știri

Comerț electronic 2018: o experiență personalizată, automatizată, conversațională

  • Bianca Suciu Sharma
  • 20 august 2018
  • 3 minute de citit
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
0

În 2015, Uber introducea pentru prima dată conceptul de comerț conversațional prin opțiunea de a activa o cursă prin aplicație messenger. Ideea de bază pe care consumatorul o simțea era că prin platforma de comunicare poate interacționa cu business-ul, poate avea suport tehnic, pune întrebări și să cumpere cu doar un simplu click – totul fără a părăsi aplicația.

În ultimii ani, din ce în ce mai multe magazine online internaționale au implementat chatbots ca interfață de comunicare pentru a confirma comenzi, a trimite notificări, a înștiința despre un status al livrării sau asistenți digitali care să plaseze comenzi în câteva minute. La nivel internațional, discutăm despre magazine online precum Tommy Hilfiger, Hawkers, Sephora sau Burberry. Chiar și așa, din 50 de milioane de utilizatori Alexa, doar 100.000 au declarat că au cumpărat un produs prin achiziție vocală, subliniază un raport The information.

Cum funcționează și cu ce contribuie un chatbot la eficientizarea unui magazin online?

Pe de o parte, cu ajutorul comerțului conversațional, clienții interacționează cu reprezentantul unei platforme, a unui chatbot sau chiar un mix dintre acestea pentru a primi un serviciu personalizat. Concret, un chatbot este un program capabil să întrețină o conversație scrisă  cu un client și să înlocuiască un departament întreg de customer care. Beneficiile unui magazin online sunt de la suport imediat în relația cu clienții, fidelizarea și cunoașterea acestora, până la creșterea vizibilității brandului în social media sau simplificarea plăților.

Pe de altă parte, inteligența artificială devine pe zi ce trece tot mai precisă și mai eficientă, contribuind la furnizarea de recomandări personalizate și creșterea vânzărilor prin studierea comportamentului utilizatorilor. Ca perspectivă de viitor, un studiu Gartner preconizează că, până în 2020, 85% dintre solicitările consumatorilor vor primi răspuns fără a fi necesară interacțiunea cu o persoană fizică.

Cum stă situația în România?

Chatbots în social media schimbă regulile jocului la nivel internațional, însă magazinele online din România nu par să finalizeze lucrările în privința acestui aspect deși, orientarea este fără dar și poate, către automatizare și implicit soluții de re-engagement al utilizatorului după ce adaugă produse în coș. Banca Transilvania, Vodafone sau Carrefour sunt câțiva jucători care au implementat chatbots pe zona de asistență, employer branding sau scop comercial, dar nu exclusiv pe zona de eCommerce.

De ce are nevoie piața din România pentru a juca alături de jucătorii internaționali?

“Piața de eCommerce din România are nevoie de educare și deschidere, de investiții și parteneriate strategice la nivel internațional. În mediul competitiv existent în industria comerțului online și ținând seama de evoluția rapidă din ultimii ani, personalizarea experienței de cumpărare este o prioritate: conduce la conversii, creează interacțiune 1 vs 1, livrează mesajul potrivit persoanei potrivite. Aceasta se poate face cu ajutorul tehnologiei și a investitiei în unelte precum chatbots, asistenți digitali – în principiu, automatizări” declară Iulia Pascal, marketing manager TeCOMM.

Afis TeCOMM 2018 Cluj-01

Una dintre noutățile pe care le aduce TeCOMM eCommerce Conference&Expo la cea de-a 12-a ediție, din Cluj-Napoca, este workshopul despre Facebook ChatBots, o soluție ideală pentru creșterea afacerii.

În fiecare toamnă, Cluj-Napoca devine hub-ul de networking și educație a magazinelor online. Proprietarii magazinelor online și profesioniștii în domeniile conexe se reunesc la TeCOMM care are loc între 9-10 noiembrie la BT Arena din Cluj-Napoca.

Înscrierile continuă pe site-ul oficial: www.cluj.tecomm.ro, iar cei care se înscriu în luna august  beneficiază de cel mai mic preț în cadrul promoției Best-Price și se înscriu automat în cursa pentru o vacanță de 2 persoane în Grecia. Campania „Reîncarcă-ți bateriile înainte de Black Friday” rulează pe pagina de Facebook a evenimentului TeCOMM!

Companiile care au înțeles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt: Exponea, Netopia, Turkish Airlines, Kiss FM, DWF, eMag Marketplace, Filadelfia Turism, C-Solution, SMS Link, Profitshare, Conectoo, iAgency, Gomag, Online Mastery.

COMENTARII:
Bianca Suciu Sharma

Mi-am început cariera de jurnalist în anul 2008. Am făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care am fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și prezentator de știri, am decis să mă îndrept înspre online unde am pus bazele www.allaboutjobs.ro. Ulterior, m-am specializat în employer&personal branding.

Related Topics
  • comert electronic
  • conferinta de comert online
  • Featured
  • TeCOMM
  • tendinte in ecommerce
Articol precedent
  • Afterwork
  • Știri

Studiu FSPAC-UBB: Clujenii sunt mulţumiţi de felul în care trăiesc şi de evenimentele culturale din oraş

  • Bianca Suciu Sharma
  • 8 august 2018
Citește
Următorul articol
  • Afterwork

Symphonic Jazz in Transylvania, Elena Mîndru și Orchestra Română de Tineret

  • Bianca Suciu Sharma
  • 20 august 2018
Citește
Poate vrei să citești și
Citește

Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor

Citește

83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează

Citește

Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România

Citește

Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi

Citește

Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor

Citește

București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi

Citește

Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ

Citește

Studiu: 26% dintre angajați și candidați primesc cel puțin o ofertă nouă de job în fiecare lună

Top articole
  • 1
    Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor
    • 8 aprilie 2025
  • 2
    83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează
    • 8 aprilie 2025
  • 3
    Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România
    • 7 decembrie 2024
  • 4
    Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi
    • 18 noiembrie 2024
  • 5
    Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor
    • 18 noiembrie 2024
Articole Recente
  • București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi
    • 22 octombrie 2024
  • Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ
    • 29 august 2024
  • Cum te ajută content marketing-ul să îți dezvolți afacerea
    • 27 iunie 2024
Categorii
  • Afterwork (195)
  • Angajatori (113)
  • Featured (383)
  • General (5)
  • Interviuri (197)
  • Opinii (4)
  • Știri (958)
  • Video (25)
about
Despre noi
www.allaboutjobs.ro este o platformă dedicată celor care doresc să se dezvolte profesional. Indiferent de domeniul de activitate sau de etapa profesională în care te ești, nevoia de dezvoltare ar trebui să fie continuă. Scopul nostru este de a te ține la curent cu tendințele de pe piața locurilor de muncă, din mediul universitar, dar și din cel antreprenorial.
Citește tot!
All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
The story behind the job

Input your search keywords and press Enter.