Cum se raportează Generația Y la locul de muncă

0

” Fermecători, dar nesiguri pe ei înșiși, atrași de putere, de plăcere și dornici de afiliere, membrii Generației Y se distanțează de generațiile contemporane cu ei prin dozele mai mici de ambiție pe care le poartă (în medie), prin faptul că sunt mai puțin prudenți și mai orientați către provocări, printr-o abordare ușor naivă a lumii, rezumată prin fraza „live and let live”, care îi face vulnerabili în fața celor mai maturi, dar și prin distanțarea lor de tradiție (comparativ cu generațiile mai în vârstă).”

” Generația Y se remarcă prin aroganță, nevoia de recunoaștere socială și talentul pentru vânzări (în esență o reflecție a capacității lor de a manipula și de a seduce), alături de sociabilitate și de credința că lumea este un loc perfectibil și, în esență, bun. ”

Ceea ce ați citit mai sus este un fragment dintr-un studiu dedicat Generației Y realizat de compania HART Consulting.

 Generația Y: profil de angajat

Tinerii din această generație vor independență și ghidaj, preferă structura și lucrurile definite clar și sarcinile atribuite. Aceștia ca angajați se plictisesc ușor și preferă varietatea, vor ca opinia lor să conteze. În plus, ei obosesc ușor și au nevoie de echilibru viață profesională-viață personală.

 Atragerea și selecția tinerilor din Generația Y

Brandul de angajator contează atât din perspectivă internă (leadership și cultură), cât și din cea externă. Generația Y își dorește medii deschise, informale, hedoniste, fără presiune și reguli prea multe, cu manageri care să le ocrotească imaginea de sine fragilă și în aceași timp omnipotentă, care să le ofere des feedback și încurajare, coaching și un ghidaj într-un mod colaborativ, de la egal la egal și nicidecum condescendent, autoritar.

Este critică elaborarea profilului necesar pe postul vacant și din perspectiva atributelor comportamentale și valorice pentru a asigura succesul profesional și aderența culturală. Este necesar să fie folosite instrumente științifice, valide și  predictive în selecție și on boarding.

 Cum pot fi păstrați în echipă

Pentru a putea păstra membrii Generației Y într-o comunitate trebuie să fie monitorizată calitatea leadershipului și constant ar trebui măsurat nivelul de engagement. În plus, ca și manager sau HR ar trebui să comunicați transparent cine sunt angajații cu potențial înalt și investiția în cariera lor pentru a desena traseele de carieră și job-urile în sine. Generația Y are nevoie de interacțiune, diversitate, autonomie.

 Eșantionul studiului

Informațiile de mai sus sunt câteva dintre concluziile unui studiu realizat de HART Consulting pe un eșantion de peste 1000 de tineri din generația Y și peste 3000 de persoane din alte generații, majoritatea din X, pentru a putea realiza o paralelă între profilul și raportarea lor la locul de muncă.


Despre HART Consulting

  HART Consulting activeaza pe piata locala din anul 2006, oferind servicii de consultanta in arii precum: selectie (ROI, studii de benchmark intern, evaluari de personalitate si de abilitati), programe de evaluare si dezvoltare la nivel individual si de echipa (profile de leadership Hogan Assessments, 360 feedback, Assessment & Development centers, coaching), studii organizationale, coaching, seminarii pe tematici de HR.  Fac parte din retele internationale Hogan Assessment Systems si CCi Surveys International si partenerul autorizat pentru Romania si Republica Moldova pentru aceste instrumente de diagnoza.

COMENTARII: