Comandăm mai mult de pe internet. Piața comerțului online a crescut în 2015 față de anul anterior cu 27%, la peste 1,4 miliarde de euro. Această creștere atrage după sine și majorarea volumului de muncă pentru firmele de curierat.
În 2015, companiile de profil de pe piața românească au ajuns să aibă peste 12.600 de angajați. Cifra este cu circa 5000 de salariați mai mare față de cea din 2008, arată o analiză realizată de zf.ro.
O dată cu majorarea semnificativă de la un an la altul a volumului de muncă și echipele s-au mărit. Acest lucru a dus, în timp, la un dezechilibru pe piața locurilor de muncă în acest segment de activitate cu precădere în zone precum capitala, dar și Vestul țării.
Lucian Aldescu, CEO al DPD România, spunea că societatea pe care o conduce are probleme în a găsi forţă de muncă în oraşe precum Sibiu, Timişoara, Arad sau Oradea. De asemenea, şi Adrian Mihai, unul dintre fondatorii şi acţionarii FAN Courier, se confruntă cu lipsa de forţă de muncă în nord-vestul ţării şi în Bucureşti, unde este nevoit să aducă oameni şi de la 50-60 de kilometri depărtare pentru a putea „completa“ echipele, potrivit zf.ro.