Peste jumătate dintre liderii companiilor din țara noastră au conturi pe rețelele de socializare. Este concluzia unui studiu realizat de EY România, „The social CEO”.
Topul rețelelor favorite ale liderilor
Studiul realizat pe baza a 320 de răspunsuri la un chestionar online în rândul managerilor de companii arată faptul că în România cea mai populară reţea socială este LinkedIN (67%), urmată de Facebook (61%) şi de Twitter (16%).
Chiar dacă au conturi pe rețelele de socializare managerii companiilor nu postează foarte des. 44% dintre respondenţi au declarat că CEO-ul companiei unde lucrează postează rar pe reţelele de socializare – o dată la câteva luni, în timp ce 29% afirmă ca au un CEO foarte activ, care postează o dată sau de două ori pe săptămână pe aceste reţele.
Ce postează liderii
61% dintre respondenţi declară că liderii companiei unde lucrează postează în principal conţinut de business sau specific industriei în care lucrează pe reţelele de socializare, 48% afirmă că CEO-ul postează informaţii despre companie şi doar 33% declară că postează conţinut despre leadership.
Conţinutul postat de liderii de companii pe reţelele de socializare pare credibil doar pentru 14% dintre respondenţi. În schimb, ei acordă credibilitate într-un număr mai mare comentariilor CEO-ului citate de media online (38%) şi postărilor CEO-ului pe website-ul companiei (35%).
„România este o ţară care are o cultură de leadership ce poartă încă amprenta tranziţiei. Rezistenţa la genul de transparenţă şi deschidere pe care îl implică digitalizarea şi reţele de socializare este vizibilă mai ales în rândurile liderilor de companii care au petrecut primii ani de formare profesională în economia centralizată. Presiunea puternică ce vine acum dinspre noile generaţii şi tendinţele globale la care suntem conectaţi inevitabil vor genera o schimbare accelerată în următorii ani, chiar şi în rândurile celor mai conservatori lideri din România. Vedem deja primii paşi, avem pionieri care
oferă modele de succes, dar avem un drum lung de învăţare, acceptare şi schimbare în faţa noastră,” explică Elena Badea, director de marketing, EY România.
De ce liderii nu sunt foarte activi în online
Lipsa timpului este unul dintre principalele motive pentru care liderii nu postează foarte des. Un alt motiv este faptul că nu este obişnuit pentru industria sau regiunea în care compania activează să comunice pe reţelele de socializare sau pur și simplu nu sunt motive bine conturate pentru care CEO-ul companiei să se implice pe aceste canale .