Managerii de care au nevoie tinerii din generatia Y si Z

6222

Este un trend absolut necesar sa vorbesti in ziua de azi despre generatia Y sau Z. Este adevarat ca tinerii din generatia Z inca nu sunt in centrul atentiei dar parca incepi sa le auzi din cand in cand glasul! Si cred ca este o voce care trebuie ascultata intr-un fel si sa tinem cont deja de ea.

Vorbim acum despre generatia Y care incepe sa preia cat mai mult din job-urile actuale. Si fara sa fim cinici, ei isi preiau locul meritat in societate.

Joburile spre care ei se indreapta sunt joburile de actualitate, sub job-uri noi create prin prisma dezvoltarii societatii, putini tineri isi vor dori sa faca cariera intr-un job in administratia publica, eventual daca aceea administratie este inovativa sau aplica niste sisteme de functionare revolutionare.

Cei din generatia Y nu sunt neaparat o generatie “prea iubita” de generatia X, tocmai pentru ca ii simt ca pe o amenintare. Insa cu cat vor incerca sa inteleaga mai bine generatia Y, cu atat vor ajunge sa-i aprecieze mai mult.

Se spune ca un manager bun este un manager care are in jurul lui o echipa entuziasta si rezultate bune. Si in fiecare curs de dezvoltare se pune accent pe valoarea oamenilor din organizatie. Generatia Y nu are nevoie de manageri foarte diferiti fata de generatia X, insa are nevoie de manageri mai adaptati si actuali generatiei lor.

Un manager adaptat este unul care se remarca prin:

1. Lipsa rigiditatii  

Un manager bun pentru generatia Y nu va conduce o echipa doar “ By the book”. Daca va aplica doar regulile din carti si cele invatate in cursurile de dezvoltare personala si nu va asculta vocea angajatilor sai nu va avea o echipa motivata si orientata catre rezultate.
2. Acceptarea criticii

Statutul de manager nu inseamna ca stii de toate si ca esti bun la toate. Managerul adaptat este cel care asculta angajatii cand au pareri diferite de ale lui si tine cont de ele. Daca transforma critica angajatilor in critica constructiva si reorganizeaza procese, sisteme castiga respectul si increderea angajatilor mai mult decat daca ii scoate la o masa!
3. Timpul personal este respectat

Pentru generatia Y,  timpul personal este mai valoros si orientarea catre propria persoana conteaza mai mult. De aceea managerul flexibil, managerul care apreciaza timpul liber al angajatului va avea de asemenea de castigat respectul lui si increderea mai repede.
4. Claritate si coerenta

Nu mai e nevoie sa imbraci o poveste intr-un mod placut astfel incat sa nu deranjezi angajatul. Tinerii generatiei Y au nevoie de vorbe putine dar clare, discurs coerent si la obiect. Nu au timp de pierdut si inteleg foarte bine ce au de facut. Nu trebuie sa vada neaparat ansamblul ca sa-si faca job-ul.
5. Acceptarea diversitatii in echipa

Spiritul de turma nu este deloc apreciat de generatia Y. Nu trebuie toti angajatii sa mearga la masa, nu trebuie toti angajatii sa fie incantati ca firma lor a investit intr-un teambuilding. Libertatea in alegeri este cel mai apreciat lucru de catre ei si acceptarea alegerilor lor este cel mai greu lucru pentru manager.

Un articol de Aneta Neagomir, specialist resurse umane.

COMENTARII: