Piața comerțului online din România, în creștere

1183

Online-ul nu mai este de mult timp o necunoscută pentru antreprenorii români. Dovada  este număr mare de afaceri care se deschid pe internet, dar și volumul vânzărilor. Conform unor estimări realizate de procesatorul de plăți online PayU România, creșterea pieței de e-commerce a fost de 31 de procente în 2015 față de anul anterior. 

  Comerțul online, în dezvoltare

În 2015, valoarea totală a pieței de e-Commerce din România a ajuns la 8,4 miliarde de lei, în creștere cu o treime față de anul anterior. Deși piața creștere, iar clienții români devin cumpărători online fideli, în continuare majoritatea, mai exact 89% dintre ei, preferă plata în numerar.

Sunt însă și alții care aleg varianta plății online. De exemplu, în perioada aprilie 2015 — martie 2016, operatorul de plăți online a procesat tranzacții în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului fiscal anterior.

 Ce cumpără românii de pe internet

Produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, conduc clasamentul produselor pe care românii preferă să le achiziționeze din online, iar valoarea coșului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii și de cărți.

  Bugetul mediu al cumpărătorului

Valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În același timp, cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a depășit valoarea de 140.000 de lei.

  Despre PayU

PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

PayU Group operează în 16 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți, fiind deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.

COMENTARII:

Comments are closed.