Proiect: interzicerea emailurilor de serviciu în afara programului

0

La întrebarea dacă emailurile de serviciu ar trebui interzise prin lege după programul de lucru, o țară a răspuns pozitiv. Este vorba despre Franța, acolo unde partidul lui Francois Hollande este pe punctul de a vota o măsură care, pentru prima dată, le va da angajaților dreptul de a se deconecta.

Companiile care au mai mult de 50 de angajați vor fi obligate să impună o serie de reguli interne, să stabilească intervalul în care staff-ul nu ar trebui să trimită sau să răspundă emailurilor de serviciu, în special seara și în weekenduri.

Deși a fost luată în derâdere de presa străină, inițiativa are la bază o problemă reală și universală: conexiunea permanentă.

” Studiile arată că stresul legat de serviciu este tot mai des întâlnit în această perioadă față de alți ani și că stresul este deja constant.”, a declarant socialistul Benoit Hamon pentru BBC.

business-19156_960_720

Ești acasă, însă, de fapt, nu ești acasă, ceea ce presupune o adevărată amenințare pentru relațiile personale.

  ” Angajații pleacă fizic de la birou, însă nu se opresc din a munci. Ei rămân atașați printr-o lesă electronică, exact ca un cățel. Mesajele, emailurile colonizează viața oamenilor până în punctul în care îi duce la o cădere.”

Măsura face parte din Legea Muncii față de care au fost organizate proteste în Franța, însă această inițiativă se numără printre puținele la care s-a ajuns la un consens.

Puțini sunt cei care nu sunt de acord și nu conștientizează faptul că revoluția digitală a adus munca acasă mai mult ca niciodată.

woman-1282950_960_720

Măsura nu este singura diferită luată de statele dezvoltate. În Statele Unite ale Americii o companie de asigurări oferă angajaților aparatură de monitorizare a somnului și le oferă un bonus dacă au 20 de nopți consecutive de odihnă ca la carte. Este dovada faptului că firmele bune recunosc importanța regulii de a nu hărțui muncitorii acasă.

Dacă această lege va funcționa rămâne de văzut, unii oficiali francezi au dubii. Companiile de IT cu clienți și echipe în întreaga lume au, de exemplu, nevoie de angajați care să comunice eficient și constant cu aceștia indiferent de fusul orar. În plus, o data cu globalizarea, competiția nu mai este doar în țară sau pe același continent, ci și în zone precum India, China, America etc..

Pro sau contra acestei propuneri, cu toții sunt însă de acord în Franța că subiectul este de actualitate și că fiecare persoană este responsabilă să își impuna propria limită în comunicare.

COMENTARII: