Recrutarea în 2017: online și interviuri informale

0

Un studiu realizat de compania Smartree arată noile tendințe în recrutare în 2017. Este vorba despre o creștere a importanței mediului online în procesul de recrutare. În plus, datorită influenței generației Millennials, interviurile își pierd din formalitate.

„Tinerii din generaţia Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceştia salariul nu este cel mai important şi, de departe, nici singurul aspect pe care îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea, procesul de recrutare este diferit”, a afirmat Raluca Peneş, HR Coordinator Smartree, conform mediafax.ro.

 Candidații, mai prezenți în online

„Tinerii sunt acum uşor de găsit şi de atras în mediul online, pe reţelele de socializare, unde îşi expun cunoştinţele, dar şi de unde îşi extrag toate informaţiile despre un posibil angajator”, reiese din același studiu.

Este important, așadar, ca angajatorii nu doar să îi caute pe candidați în mediul online, ci și să se asigure că firma este prezentă în mediul online și că imaginea pe care vrea să o aibă ca angajator să fie cea dorită.

 Flexibilitatea programului, importantă pentru Millennials

Printre aspectele de care sunt interesați cei care fac parte din această generație, în cadrul unui interviu de recrutare, se numără și flexibilitatea orarului, distanța față de domiciliu, posibilitățile reale de a se dezvolta profesional, dar și aspectele legate de mediul în care își vor desfășura activitatea.

 Recrutare pe repede înainte

Numărul mare de multinaționale prezente în marile orașe din România, dar și ritmul crescut cu care își măresc echipele au dus la impunerea pe piața muncii a unui ritm alert de recrutare.

Procesul de angajare este realizat fie de departamentul intern de resurse umane, fie este externalizat înspre o agenție de recrutare de personal. Oricare ar fi modalitatea prin care companiile încearcă să atragă noi talente, ritmul este crescut, ceea ce înseamnă și nevoia de eficientizare a întregului proces.

 Despre compania care a realizat studiul

Smartree este o companie care oferă o gamă completă de servicii de la salarizare, administrare de personal, analiză şi raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanţă în domeniu. Bazele acestei companii au fost puse în urmă cu 17 ani. Acum,  compania procesează 450.000 de angajaţi anual şi are peste 150 de clienţi.

COMENTARII: