Tendințele de pe piața online

0

Un interviu despre piața românească a afacerilor online realizat cu Ciprian Șoleriu, fondatorul platformei de marketing online conversionacademy.eu

 Cum se anunță 2016 pentru afacerile online?

Anul 2016 se anunta foarte bun pentru afacerile online. De exemplu, platile online au cunoscut o crestere solida in ultima perioada, lucru incurajat si de implicarea Guvernului in permiterea platilor online, pentru diverse taxe, impozite.

In plus, faptul ca pe televizor isi fac reclama companii precum eMag, OLX, si altele, care au ca profil exclusiv zona online este un semnal puternic ca exista bugete de publicitate pentru ca exista business.

  Ce greșeli ar trebui evitate în online?

  Cea mai comuna greseala pe care o fac multi incepatori este sa creada ca efortul se termina atunci cand e gata website-ul. Din pacate doar atunci incepe efortul de vanzare in online. Pentru ca un website, constructia lui este doar primul pas, dupa care e foarte important sa fie promovat acel site, sa fie construit un brand puternic. Si asta nu se poate face instant, ci doar pas cu pas, prin asocierea cu persoane cu influenta online, cu o voce si o audienta.

  Ce ar trebui făcut neaparăt în promovarea online?

Sa fie cercetata piata, inainte de toate. Si sa se construiasca relatii cu oamenii care pot ajuta, dupa care sa se construiasca o comunitate in jurul brandului propriu, pentru ca aceasta comunitate se va transforma in clienti si ambasadori ai companiei.

   Cât de mult contează conținutul video?

Din ce in ce mai mult, pentru ca este un tip de continut favorizat de social media. Noi, ca oameni suntem fiinte vizuale, suntem atrasi de miscare si continutul video este tocmai asta: miscare, vizual, deci atragator. 

    Cu cât crezi că cresc costurile de marketing odată cu introducerea video în strategie?

Depinde de calitatea continutului si de costurile de productie. Pentru inceput e suficient un telefon bun, gen iPhone si cateva aplicatii (ex: Quik) pentru productie video de calitate suprinzator de buna, gratuita :). 

   Cât de important este să apelezi la specialiști atunci vrei să muți un business din offline în online?

Cred ca scopul nu este sa fie mutat businessul, ci sa fie extins si pe online. Online-ul este un mediu de comunicare, care complementeaza foarte bine mediul offline. Ca sa raspund la intrebare, este important sa apelezi la specialisti, dar este posibil sa te descurci si singur, daca esti dispus sa investesti timp ca sa te educi mai mult decat esti dispus sa investesti bani ca sa platesti alti oameni sa lucreze pentru tine.

  Câți oameni ai reușit să ajuți în ultimul an din acest punct de vedere?

Am peste 1000 de clienti inscrisi la cursurile mele, plus peste 18.000 de abonati la materialele pe care le public pe site si aproape 10.000 de fani pe pagina de Facebook.

   Numarul este in crestere si planul meu este sa ajut 100.000 de oameni sa vanda mai mult online pana la finalul anului 2017. In acest ritm de crestere, cred ca cifra va putea fi atinsa.

  Care sunt orașele de unde provin majoritatea dintre ei?

Toata România, cu pondere mai mare in orasele mai mari (Bucuresti, Cluj, Timisoara etc) unde oamenii sunt putin mai deschisi la ideea de afaceri online pentru ca au o alta perspectiva asupra mediului de afaceri.

  Unde este online-ul românesc pe harta Europei?

Suntem in top 5 crestere. Sigur, cresterea noastra este procentual mare, pentru ca baza este destul de redusa, dar sunt mandru ca nu suntem ultimii si ca exista potential de crestere.

  Cât, dar mai ales cum avem de crescut în acest sens?

Depinde de modul cum vom aborda piata. Daca tinta celor care incep va fi piata locala din România, cresterea va fi mai inceata. Daca vor dori sa abordeze si piata internationala, cum am facut si eu deja, cresterea poate fi exploziva, si sunt multe exemple in acest sens de businessuri pornite de aici, care au crescut enorm pe piata externa.

  Ai clienți internaționali? Care este povestea colaborării voastre?

Da. Povestea e simpla: am aparut pe diverse siteuri, summituri internationale, oamenii au vazut ce fac si m-au cautat ei pe mine. Nu am cautat activ niciun client international, dar am avut norocul sa ma caute ei pe mine 🙂

Dacă sunteți pasionați de marketing online sau dacă aveți o afacere în online, sfaturile lui Ciprian vă pot fi extrem de utile. Îl puteți urmări pe conversionacademy.eu.

COMENTARII: