Tendințele pieței IT din România(studiu)

0

EBS Romania a efectuat un studiu cu privire la gradul de satisfacție asociat produselor IT, utilizate în prezent în cadrul companiilor din România. Scopul studiului este de a oferi companiilor respondente informații relevante privind tendințele pieței IT din România în 2016-2017, în vederea luării unor decizii de business informate.

  Mii de companii implicate

Studiul s-a desfășurat în perioada noiembrie-decembrie 2015, respondenții fiind manageri IT și persoane cu putere decizională din cadrul companiilor, în total 800 de respondenți la nivel național.
În cadrul studiului s-a consultat o bază de date constând într-un număr de 3.000 de companii, preponderent IMM-uri, din circa 20 de ramuri industriale. Soluțiile analizate sunt din categoriile: ERP (sistem informatic integrat), HR (resurse umane), CRM (gestiune relații clienți), WM (managementul stocurilor), PM (managementul proiectelor), servicii de consultanță IT.

  Firmele mici externalizează serviciile IT

Cu toate că organizațiile analizate variază ca profil industrial, locație, mărime, scop și nevoie, toate dețin o experiență vastă de proiect ERP.
Majoritatea companiilor percep beneficiile obținute prin utilizarea unui sistem informatic integrat . Una dintre caracteristicile pieței românești este că firmele mici tind să externalizeze complet serviciile IT (aproximativ 37% dintre respondenți).

Gradul de satisfacție privind sistemele ERP utilizate este mai ridicat în industrii precum: confecții metalice, prelucrarea lemnului și fabricarea mobilei, în timp ce un nivel mai scăzut de satisfacție poate fi observat în industria produselor alimentare și a băuturilor, în comerțul cu amănuntul, arătând un sector industrial aflat în continuă schimbare.

  Soluții adaptate tipurilor de companii

Zonele București-Ilfov și Transilvania au cea mai mare variație de sisteme ERP implementate, înregistrând totodată și cel mai ridicat grad de satisfacție asociat utilizării sistemelor ERP.

Companiile sunt în căutarea unei soluții adaptabile afacerii lor, care să îndeplinească nevoile esențiale pe termen lung. Scopul principal este de a obține cât mai mult de la un sistem ERP, lucru care determină prin urmare un efort financiar mai mare la început, asigurând ulterior însă un flux continuu al afacerii.
Piața românească este caracterizată printr-un număr mare de utilizatori ai unor sisteme învechite.

O rată mare de adopție privind soluțiile ERP de masă și cele premium se înregistrează în segmente industriale precum: industria de prelucrare a metalelor, industria energiei electrice și utilități, industria comerțului cu amănuntul, industria produselor alimentare și a băuturilor, industria auto, industria de prelucrare a lemnului și fabricarea mobilei.

  Serviciile de consultanță, recente în România

Serviciile de consultanță au intrat recent pe piața din România, întrucât mare parte din serviciile de dezvoltare software sunt externalizate. În acest sens, doar 13% din companiile care au răspuns la acest chestionar au luat în calcul serviciile IT în planificarea pe următorul an. Pentru beneficiari, unul din factorii cheie este siguranța privind planificarea.

Companiile caută un partener care să le poată pune la dispoziție resursele potrivite, la timpul potrivit, în bugetul planificat și la nivelul așteptărilor privind abilitățile tehnice și expertiza în domeniu. Are loc astfel o reducere a costurilor și eforturilor privind recrutarea și selecția de personal, asigurând în același timp retenția angajaților.

Companiile încep cu un proiect specific, într-o anumită arie de interes, precum ERP și datorită experienței pozitive solicită și alte servicii și soluții IT. Cererile cuprind un spectru larg de tehnologii, incluzând de asemenea și o varietate largă de metodologii de lucru.

  Nemulțumirile companiilor

Conform studiului, nivelul de nemulțumire este puternic influențat de criterii precum: dificultatea de utilizare și implementare a sistemului, eventualele deficiențe sau limitări de sistem, lipsa posibilității de customizare respectiv de realizare a unor upgrade-uri, performanța deficitară, costuri ridicate, rapoarte ineficiente, lipsa serviciilor de asistență technică sau servicii ineficiente.

  Despre compania EBS

În anul 2016, EBS Romania va prelua denumirea de NTT DATA Romania, un moment istoric pentru cei 16 ani de activitate, sub umbrela EBS.
Acest proces presupune un nou nume pentru fosta companie clujeană, dar păstrarea formatului de echipă şi a tuturor atributelor de management, ce au condus la succesul companiei de-a lungul timpului. Începând cu 2013, EBS este o companie NTT DATA, parte a Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT).

Înfiinţată în 1988, NTT DATA, are sediul la Tokyo şi îşi desfăşoară activitatea în peste 35 de țări. Concernul furnizează servicii de primă clasă, de la consultanță şi dezvoltare de sisteme până la outsourcing de servicii IT. Aflat în topul mondial al furnizorilor de servicii IT, NTT DATA este un partener inovativ la nivel mondial, beneficiind de o rază de acoperire globală, dar şi de competențe locale.

COMENTARII: