Începutul lunii octombrie este pentru marile centre universitare un moment important, un start plin de vise și de speranțe. Bucuria începerii școlii pare a fi cel mai mult la studenți. Îi vezi că au dorința de a cunoaște, de a calcă în alte lumi și de a învăța ceva nou.
Sau, pentru studenții mai vechi, e o stare de libertate, starea aceea că ai scapat de acasă și că faci parte dintr-o lume în care totul se poate întâmpla. Și dacă nu se întâmplă, nu-i nimic grav. Pe de altă parte, sunt restul locuitorilor din centrul universitar respectiv, care se plâng într-una de aglomerație, de lipsa locurilor de parcare, de șoferii care conduc prost sau încet că doar tocmai învață orașul! Este discrepanța libertății versus satisfacția experților.
Impactul studenților asupra pieței muncii
Studenții însă sunt juniorii companiilor orașelor respective. Perioada cea mai bună în recrutări este perioada lunilor octombrie-decembrie, când putem să înființăm poziții de junior care în 6 luni- 1 an devin poziții productive în companie.
În strategia dezvoltării unei companii și dezvoltarea angajaților din companie este bine să se țină cont de două perioade importante din viața centrelor universitare: începutul anului universitar când exista o cerere pe piață din partea studenților și sesiunile, când disponibilitatea lor este mai mică decât în perioada de început. Așadar, recrutarea planificată se poate face în unele industrii și domenii de activitate în funcție de anul universitar.
Entuziasmul studenților este mai mare în lunile de început când nevoile sunt ori de a câștiga bani ori de a câștiga experiență. Ambele variante sunt benefice pentru angajatori și cu cât experiența recrutorilor este mai mare, cu atât planificarea resurselor umane dintr-o companie poate avea succes.
Internshipuri de toamnă
Tendința companiilor de a organiza internship-uri în perioada lunilor de vară trebuie gândită și în perioada lunilor de toamnă pentru a găsi valori și potențial mai mult.
Așadar, nu sunt doar studenții fericiți că încep scoala! Sunt și companiile care știu să aibă o strategie de resurse umane adaptată mediului în care își desfășoară activitatea. Și poate, în timp, vom reuși să găsim și o parte pozitivă dincolo de aglomerația din orașe!
Un articol de Aneta Neagomir, specialist HR.