Ce fel de angajați caută companiile în 2018

0

45% din antreprenorii din industriile creative intenționează să își extindă afacerile, deci să facă angajări în cursul anului viitor. Acest lucru reiese dintr-un studiu numit Barometrul Minților Creative, realizat de UniCredit Bank.

2018 se anunță un an cu noi locuri de muncă. Asta deși conform studiului: „doar 10% dintre cei chestionaţi consideră că actualul context economic le este prielnic, 45% iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat şi 9 din 10 respondenţi consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii”.

Ce canditați preferă angajatorii

Peste 65% din antreprenori vor să își mărească echipele în cursul anului viitor. Candidații preferați ai acestor angajatori sunt cei tineri cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. În aceea ce privește criteriile pe baza cărora ei intenționează să își selecteze viitorii salariați, pe primul loc se află entuziasmul și implicarea (55% dintre antreprenori), pe al doilea se află potrivirea culturii companiei cu felul de a fi al candidatului (35% dintre antreprenori), pe locul al treilea se află personalitatea candidatului (30% dintre antreprenori), urmată de experiența în domeniu (17% dintre antreprenori) și, în ultimul rând, educația (7% dintre antreprenori).

Acest lucru dovedește din nou faptul că antreprenorii preferă să își formeze angajații la locul de muncă, prin traininguri specifice domeniului de activitate al companiei.

De unde își obțin finanțarea

Antreprenorii din industriile creative chestionați în cadrul acestui studiu cred că programele publice de finanțare înseamnă în continuare proceduri greoaie, mulți dintre tineri (30% dintre antreprenori) au o reticență față de împrumuturi, iar 26% dintre cei implicați în studiu se confruntă cu lipsa garanțiilor pentru programele de finanțare.

Mai bine de jumătate cred că finanțarea prin fonduri europene le este necesară, iar unul din doi dezvoltatori de afaceri creative îşi doreşte servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăţi online).

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017 și se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcţii de conducere în întreprinderi mici şi mijlocii din toate industriile creative.

COMENTARII: