Generația X, de ce să o promovăm?

0

De cele mai multe ori companiile se preocupă de atragerea de noi angajați cu competențe specifice, însă managerii uită de generația X, oameni care există deja în echipă ce ar putea fi transformați în puncte forte.

Membrii generației X, cei născuți între 1965 și 1980/1984, pot fi eroii tăcuți ai biroului. Sunt prezenți în echipă, au expertiza necesară, nu au nevoie de foarte multă investiție, însă totuși sunt companii care uită de prezența lor și se focusează pe atragerea de noi talente.

Specialiștii în resurse umane atrag atenția asupra unui aspect: generația X este cea care va reprezenta în curând majoritatea staff-ului senior. Dacă firmele nu se implică și nu dezvoltă generația X acum, în viitor se vor confrunta cu probleme legate de leadership. Organizațiile care ignoră membrii acestei generații se vor priva de punctele lor forte, de competențele deja dobândite.

Unul dintre avantajele generației X este că poate interacționa atât cu cei care fac parte din generația anterioară, cât și cu cei care intră pe piața muncii acum. Acest lucru îi face unici și foarte potriviți pentru rolurile de conducere.

Generația X în România a apărut mai târziu decât în Occident, începând la finele anilor 1960, și a durat până în primii ani optzeci. Limita superioară a intervalului indică ultimele promoții de elevi care s-au integrat în organizații de masă socialiste.

COMENTARII: