All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
Categorii
  • Afterwork
  • Angajatori
  • Featured
  • General
  • Interviuri
  • Opinii
  • Știri
  • Video
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
527 Subscribers
13K Likes
16 Followers
All About Jobs

The story behind the job

All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
  • Interviuri
  • Știri

Interviu cu Zoltan Vereș despre cum puteți face față conflictelor la job

  • Bianca Suciu Sharma
  • 13 aprilie 2016
  • 3 minute de citit
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
0

  Zoltan Vereș, unul dintre cei mai cunoscuți traineri și coach din România, a acordat un interviu allaboutjobs.ro:

  Cum putem face față conflictelor care apar la birou?

În primul rând este extrem de important să ținem cont că un conflict, fie la locul de muncă, fie în plan personal, nu se datorează informațiilor, respectiv subiectului, ci stărilor emoționale.

Oricât de logice și de raționale ar părea pe moment subiectele pe care se naște un conflict, de fapt conflictul se datorează stării, reacțiilor emoționale.

Gândiți-vă, că dacă am scoate emoțiile și reacțiile emoționale dintr-un conflict, s-ar transforma într-un fel de „debate” detașat și lucid.

Ca urmare, este crucial să nu dăm crezare propriilor noastre argumente „solide” atunci când avem o stare negativă sau o reacție vehementă. Prima dată să reușim să schimbăm starea, apoi, după ce implicarea emoțională este sub control, putem discuta. Dacă văd că apare o reacție negativă la mine, să mă opresc, să mă calmez și apoi să discut mai departe.

Nu trebuie să îl calmez pe celălalt, ci să am grijă de implicarea mea și de stările mele negative. Atât timp cât eu nu pot fi lucid din cauza unor reacții de frustrare, nemulțumire, revoltă sau alte stări negative, nu am de ce să mă aștept de la celălalt să mă înțeleagă.

   Ce ar trebui să facă un lider atunci când există conflicte într-o echipă?

În primul rînd să nu le evită sau să nu încerce să le ascundă. Conflictele sunt un semn al evoluției, al schimbării și este nevoie să fie gestionate ca atare. Conflictele ascunse și reprimate oricum vor ieși la suprafață mai devreme sau mai târziu.

Este important chiar să le confrunte, dacă există conflicte ascunse, pe la spate, să le scoată la lumină, să aibă curaj să asculte părerile și să pună problema pe față.

   Cât de mult contează atitudinea managerului în astfel de situații?

Modul în care se implică sau nu un manager este crucial în evoluția unui conflict. Pentru creierul nostru „emoțional”, munca în echipă se desfășoară în continuare în„haită”, adică la nivel de interacțiuni instinctuale.

Ca urmare, exemplul dat de lider, starea pe care o are un manager legat de conflicte și gestionarea lor o să fie luat inconștient ca un model comportamental și replicat până la ultimul membru al echipei.

   Poate duce atitudinea liderului la amplificarea conflictului?

În condițiile în care un lider nu știe să fie obiectiv, imparțial, respectiv un bun cunoscător al naturii umane, atunci da.

Dacă el cunoaște aceste mecanisme emoționale și este empatic, poate pe moment se escaladează conflictul, dar apoi va ști prin metode cum ar fi coachingul de grup sau unu la unu, să le atenueze și să le transforme în ceva constructiv.

   Care sunt greșelile pe care le fac liderii în general în managementul conflictelor?

Greșeala principală este încercarea lor de a ignora componenta emoțională, adică cea umană. Încep să se comporte ca și cum membrii echipei ar fi niște mașinării la care dacă apeși butonul „conflict off”, atunci tensiunea emoțională ar trebui să dispară și nu este așa.

Mulți se impun și pur și simplu ordonă oamenilor să termine conflictul, dar nu caută să înțeleagă perspectivele diferite respectiv sursa mai adâncă a conflictelor. Asta face ca pe moment să se atenueze conflictul, ca apoi să iasă la suprafață sub altă formă, pretext sau conjuncturi.

   Ce atitudine ar trebui să aibă angajații în astfel de situații?

Angajații la rândul lor ar trebui să învețe să gestioneze conflictele. Atât timp cât fiecare membru al echipe se cunoaște pe sine cât de cât, își cunoaște valorile proprii și ale celorlalți, nu este nevoie de intervenția unui șef pentru a soluționa un conflict.

Pârâtul, râca și supărările într-o echipă sunt la nivelul emoțional al copiilor de la grădiniță, dar din păcate mulți încă se află la acest nivel în privința gestionării propriilor emoții și reacții.

Dacă fiecare dintre noi ar reuși șă își schimbe starea, să înțeleagă și să respecte valorile, dorințele, temerile celor din jur, ne-ar fi mult mai ușor să ajungem la un consens și să recreem echilibrul atât de necesar muncii în echipă.

COMENTARII:
Bianca Suciu Sharma

Mi-am început cariera de jurnalist în anul 2008. Am făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care am fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și prezentator de știri, am decis să mă îndrept înspre online unde am pus bazele www.allaboutjobs.ro. Ulterior, m-am specializat în employer&personal branding.

Related Topics
  • allaboutjobs.ro
  • blog despre joburi
  • Featured
  • managementul conflictelor
  • solutii pentru conflictele la birou
  • Zoltan Veres
Articol precedent
  • Știri

Românul, antreprenor, dar cu venituri mici

  • Bianca Suciu Sharma
  • 12 aprilie 2016
Citește
Următorul articol
  • Știri

Zilele Carierei în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

  • Bianca Suciu Sharma
  • 14 aprilie 2016
Citește
Poate vrei să citești și
Citește

Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor

Citește

83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează

Citește

Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România

Citește

Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi

Citește

Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor

Citește

București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi

Citește

Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ

Citește

Studiu: 26% dintre angajați și candidați primesc cel puțin o ofertă nouă de job în fiecare lună

Comments are closed.

Top articole
  • 1
    Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor
    • 8 aprilie 2025
  • 2
    83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează
    • 8 aprilie 2025
  • 3
    Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România
    • 7 decembrie 2024
  • 4
    Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi
    • 18 noiembrie 2024
  • 5
    Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor
    • 18 noiembrie 2024
Articole Recente
  • București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi
    • 22 octombrie 2024
  • Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ
    • 29 august 2024
  • Cum te ajută content marketing-ul să îți dezvolți afacerea
    • 27 iunie 2024
Categorii
  • Afterwork (195)
  • Angajatori (113)
  • Featured (383)
  • General (5)
  • Interviuri (197)
  • Opinii (4)
  • Știri (958)
  • Video (25)
about
Despre noi
www.allaboutjobs.ro este o platformă dedicată celor care doresc să se dezvolte profesional. Indiferent de domeniul de activitate sau de etapa profesională în care te ești, nevoia de dezvoltare ar trebui să fie continuă. Scopul nostru este de a te ține la curent cu tendințele de pe piața locurilor de muncă, din mediul universitar, dar și din cel antreprenorial.
Citește tot!
All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
The story behind the job

Input your search keywords and press Enter.