All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
Categorii
  • Afterwork
  • Angajatori
  • Featured
  • General
  • Interviuri
  • Opinii
  • Știri
  • Video
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
527 Subscribers
13K Likes
16 Followers
All About Jobs

The story behind the job

All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
  • Interviuri
  • Știri

Munca de acasă, de ce prinde așa greu la români

  • Bianca Suciu Sharma
  • 17 mai 2016
  • 3 minute de citit
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
0

  Conform unui studiu al Telework Research Network din 2013, se estima că în Statele Unite numărul angajaților care lucrează de acasă este de 30 milioane, adică 20% din piața muncii. Se estima că procentul va crește cu peste 60% până în 2018. Trendul acesta de a lucra de acasă derivă din avantajele pe care atât angajații,  cât și angajatorii încep să le vadă. Un articol de Monica Soare, Managing Partner Artwin Consulting.

  Avantaje pentru angajați

  • timp câștigat, fără nervi tocați în trafic, fără decizii zilnicie privind asortarea cămășilor sau aplicarea machiajului
  • flexibilitate: angajatul nu decide doar programul de lucru, dar și mediul – lumina, temperatura, biroul (lucrezi de pe terasă sau în curte la bunica)
  • mai puțini distractori: mulți angajați care lucrează în birou sunt demotivați că își încep cu adevărat ziua de lucru abia după ce toți colegii și-au băut cafeaua și au terminat poveștile despre ultima vacanță, serbarea copilului sau cancanurile din companie.
  • echilibru între viața personală și cea profesională:  timpul redus în trafic, eficiența crescută în timpul orelor dedicate muncii, stresul mai mic conduc la un timp mai mare și de calitate dedicat aspectelor personale – familie, sport, pasiuni.

  Avantaje pentru angajatori

Dincolo de dorințele angajaților de a avea un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională, angajatorii sunt până la urmă cei care decid în privința opțiunii de a lucra de acasă.  Această decizie are întotdeauna la bază avantaje care pot fi cuantificate financiar:

  • reduceri semnificative de costuri – cu chiria spațiului de birou, utilități, curățenie, mobilier, cafea, papetărie etc.
  • timpul – probabil ca vom fi uimiți dacă vom cuantifica exact care este valoarea salariilor plătite pentru timpul în care angajații își „lungesc” cafeaua de dimineață. Se spune chiar că lucrul de acasă îi face pe unii angajați mai responsabili, se simt oarecum vinovați că „stau acasă” și vor să-și justifice mai bine salariul primit, compensând cu o muncă mai intensă și extinsă.
  • retenția crescută a angajaților: oamenii maturi apreciază beneficiul de a lucra de acasă, se simt motivați și vor dori să păstreze acest beneficiu.Monica Soare 10

 De ce în România, tendința este mai redusă?

Sectorul IT s-a dezvoltat exploziv în România ultimilor 10 ani și cred că este cel care a deschis drumul către lucrul de acasă într-o proporție mare, pentru că este domeniul în care e cel mai ușor de implemetat.

Pe de o parte, lipsa de specialiști au determinat companiile să fie mai flexibile la cerințele angajaților privind lucrul de acasă pentru a-i ține motivați pur și simplu au găsit candidați potriviți în orașe  în care compania nu are birou. Pe de altă parte, în IT pentru a-ți face bine treaba cel mai important este să ai un calculator bun și conexiune la internet. Deci barierele de implemetare sunt minime.

Și totuși, chiar multe din companiile de IT au revenit asupra acestei flexibilități și încearcă să o limiteze la un orar zilnic de lucru mai lejer, cu posibilitatea de a alege ora de încpere și terminare a programului de lucru.

 Principalele direcții

Extinderea limitată a lucrului de acasă în România pare a veni din două direcții:

  • pe de o parte, angajatul român vine dintr-un sistem de educație bazat pe constrângeri și pedepse: fiind foarte multă materie, aproape imposibil de acoperit, am fost educați să lucrăm bine mai mult sub presiunea “șefului” (adică profesorului) și să fim conștiincioși doar când urmează să fim evaluați (adică notați). Astfel, de multe ori angajatul român care lucrează de acasă nu este eficient pentru că nu are o monitorizare strictă, cineva care să îi urmărească îndeaproape programul și progresul pe proiecte. Pentru a a avea succes ca angajat de acasă, trebuie să fii conștiincios, riguros, să delimitezi bine timpul personal de cel de serviciu. E posibil ca unii dintre noi să nu avem încă aceste deprinderi de auto management.

 

  • pe de altă parte, managerul vine și el din același sistem de educație, din care puțin probabil să fii deprins abilități de comunicare, empatie sau relaționare. Mediul încuraja stilul dictatorial în care profesorul are ultimul cuvânt, iar elevul trebuie să fie obedient. Ce fel de manageri am creat? Manageri care pornesc de la ideea că angajatul trebuie urmărit, iar micromanagementul este soluția care rezolvă problemele. Și le rezolvă, dar pe termen scurt. Managerul are de multe ori senzația că pierde controlul, dacă nu își vede zilnic echipa. Pentru a coordona angajați care lucrează de acasă, managerul trebuie să își dezvolte abilități mai bune de comunicare și motivare, în ciuda aparențelor că acestea nu ar mai fi relevante pentru echipele virtuale.
COMENTARII:
Bianca Suciu Sharma

Mi-am început cariera de jurnalist în anul 2008. Am făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care am fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și prezentator de știri, am decis să mă îndrept înspre online unde am pus bazele www.allaboutjobs.ro. Ulterior, m-am specializat în employer&personal branding.

Related Topics
  • all about jobs
  • Artwin Consulting
  • blog despre joburi
  • Featured
  • monica soare
  • munca de acasa avantaje
Articol precedent
  • Știri

Clujul duce România pe locul doi în Europa la numărul clusterelor de argint

  • Bianca Suciu Sharma
  • 16 mai 2016
Citește
Următorul articol
  • Interviuri

Decizia demisiei…în lipsa motivației

  • Bianca Suciu Sharma
  • 19 mai 2016
Citește
Poate vrei să citești și
Citește

Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor

Citește

83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează

Citește

Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România

Citește

Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi

Citește

Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor

Citește

București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi

Citește

Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ

Citește

Studiu: 26% dintre angajați și candidați primesc cel puțin o ofertă nouă de job în fiecare lună

Comments are closed.

Top articole
  • 1
    Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor
    • 8 aprilie 2025
  • 2
    83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează
    • 8 aprilie 2025
  • 3
    Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România
    • 7 decembrie 2024
  • 4
    Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi
    • 18 noiembrie 2024
  • 5
    Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor
    • 18 noiembrie 2024
Articole Recente
  • București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi
    • 22 octombrie 2024
  • Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ
    • 29 august 2024
  • Cum te ajută content marketing-ul să îți dezvolți afacerea
    • 27 iunie 2024
Categorii
  • Afterwork (195)
  • Angajatori (113)
  • Featured (383)
  • General (5)
  • Interviuri (197)
  • Opinii (4)
  • Știri (958)
  • Video (25)
about
Despre noi
www.allaboutjobs.ro este o platformă dedicată celor care doresc să se dezvolte profesional. Indiferent de domeniul de activitate sau de etapa profesională în care te ești, nevoia de dezvoltare ar trebui să fie continuă. Scopul nostru este de a te ține la curent cu tendințele de pe piața locurilor de muncă, din mediul universitar, dar și din cel antreprenorial.
Citește tot!
All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
The story behind the job

Input your search keywords and press Enter.