Când ți-ai actualizat ultima dată CV-ul? Probabil, la o primă citire a întrebării, vei spune că nu îți mai aduci exact aminte, a trecut ceva vreme…Dacă totuși te gândești mai bine, s-ar putea ca răspunsul să fie acum câteva minute, poate câteva ore, în funcție de cea mai recentă postare sau acțiune făcută în mediul online, în social media.
Scriu acest articol ca un reminder pentru tine, dar și pentru mine. Nu uita că orice acțiune pe care o faci în mediul online, în special pe rețelele de socializare, contează. Amprenta ta digitală cântărește, în ochii viitorului sau chiar a actualului angajator, poate chiar mai mult decât CV-ul. Fie că este vorba despre contul de LinkedIn, unde probabil ai tendința să îți controlezi mai mult tipurile de postări sau care prin natura lui te determină să te comporți „ca la job”, fie că este vorba despre Facebook, Instagram sau orice altă rețea de socializare pe care o folosești, toate contribuie la imaginea ta online. Toate le vorbesc recrutorilor sau posibililor colaboratori despre tine, despre cine ești tu. Așa că, așa cum atunci, de mult timp, când ți-ai actualizat CV-ul, ai avut grijă la toate detaliile și te-ai concentrat pentru a-ți contura cât mai bine profilul, keep in mind this idea.
Următoarea întrebare pe care ți-o adresez ți se poate părea și mai ciudată. Când ți-ai căutat ultima oară numele pe Google? Ei…cum să îmi caut numele? De ce aș face asta? Răspunsul este extrem de simplu: pentru că și alții fac asta, alții te caută pe Google pentru a vedea cine ești, ce ai făcut, ce proiecte ai, ce expertiză ai, scrii sau nu articole despre ceea ce știi să faci etc.
Nu este un secret, ci din contră, este un lucru cunoscut și recunoscut de către specialiștii în resurse umane faptul că scanează activitatea în social media a candidațiilor și chiar a propriilor angajați. Cu siguranță au avut parte și de surprize.
Întrebarea care apare acum este: ce faci pentru a-ți construi imaginea în online? Dacă ești norocos și la căutarea pe Google descoperi doar lucruri pe care le consideri ok să fie cunoscute/văzute de către recrutori sau dacă nu găsești mare lucru, atunci ai un start bun. Începi să construiești from scratch. Înainte de a construi propriu-zis cred că te-ar ajuta câteva zile în care să îți clarifici lucrurile care vrei să fie în amprenta ta digitală. Cum vrei să fii perceput? Ce vrei să se știe despre tine? Cum vrei să te poziționezi? Dacă cineva spune numele tău, care ar trebui să fie acele câteva cuvinte care să îi vină instant în minte? Practic, să te gândești la cum vrei să fie brandul tău personal.
Brand personal? De ce aș avea nevoie de așa ceva? Nu trebuie să îți dorești să fii un influencer în vreun domeniu sau nu trebuie să fii CEO-ul unei multinaționale pentru a avea un brand personal, pentru a ți-l construi în mod conștient. Ci, pur și simplu, cred că este deja o necesitate să faci acest lucru, măcar la nivelul de a fi atent la cum te comporți în mediul online. Până la urmă, de ce nu ai face acest lucru? Unul dintre rezultate ar trebui să fie simplificarea găsirii viitorului loc de muncă sau încheierea viitoarelor parteneriate. Nu este nevoie decât de clarificarea direcției/a mesajului și de multă consecvență în share-uirea experienței tale profesionale pe diferite medii. Dintr-o dată, social media se transformă într-un aliat, într-un mediu în care să îți exprimi părerile profesionale, în care să scrii, să postezi articole pe domeniul tău de expertiză. Nimeni nu va știi să îți spună povestea mai bine decât tine și, dacă ți se pare mai dificil, cel puțin la început, sau dacă vrei să te expui în mass-media, poți oricând apela la sfaturile/serviciile unui consultat.
Succes și un 2021 așa cum ți-l dorești!