TIFF 2016 a marcat un nou record de spectatori în cei 15 ani de existență a evenimentului: 79.000 de cinefili, plătitori de bilete, au fost în sălile de cinema în cele zece zile de festival.
Record de participanți plătitori de bilet
Cele 248 filme din 64 de țări au atrac în sălile de cinema cu 9% mai multe persoane față de anul trecut. Este al doilea an cu o creștere importantă a numărului de bilete vândute la TIFF, 25% dintre acestea fiind achiziționate de pe internet.
În plus, numărul total al participanților depășește cifra de 120.000: plătitorilor de bilete li se adaugă cei prezenți la proiecțiile gratuite în aer liber, masterclass-uri, workshop-uri, lansări, expoziții sau întâlnirile de la TIFF Lounge. Circa 1100 de invitați – regizori, producători, actori, profesioniști din industrie și jurnaliști români și străini – au luat parte la proiecțiile și evenimentele speciale din cele 20 de locații.
TIFF.15, sold-out
TIFF.15 a marcat multe proiecții sold-out. Biletele au fost epuizate în avans, de exemplu, la premiera mondială a celui mai recent film semnat de Nae Caranfil, 6,9 pe scara Richter, care a deschis festivalul în Piața Unirii din Cluj, în prezența a circa 3000 de spectatori, proiecția specială în onoarea Sophiei Loren, Căsătorie în stil italian, cine-concertul Patimile Ioanei d’Arc – pentru care a fost programată o proiecție suplimentară, sold-out la rândul ei, cine-concertul Haxan, din programul Weekend la Castel, precum și gala de închidere din 4 iunie.
TIFF în online
TIFF 2016 nu a fost un succes doar în sălile de cinema, ci și în mediul online. În cele 10 zile de TIFF, site-ul oficial al evenimentului a înregistrat 55.280 de vizitatori unici, 106.946 de vizite și 745.138 de afișări de pagină, cu 15% mai mult decât în 2015. România, Germania, Marea Britanie, SUA, Franța, Ungaria, Italia, Spania, Polonia sunt câteva dintre țările din care provin utilizatorii. Blogul oficial blog.tiff.ro a avut peste 27.000 de afișări în perioada festivalului. Aplicația mobile TIFF 2016, dezvoltată de Greppy Systems, a fost accesată de 190.000 de ori – de patru ori mai mult decât la ediția trecută – de către 4300 de utilizatori activi. Opțiunea nouă de cumpărare a biletelor prin intermediul aplicației a fost folosită de 7300 de ori.
Mai mult, postările de pe rețelele de socializare au avut milioane de vizualizări. Toate clipurile postate pentru această ediție au avut un total de 1.014.746 de vizualizări. Cele cinci spoturi ale campaniei de imagine au înregistrat 614.639 de vizualizări, cu un reach organic de 2.064.000, cel mai popular fiind Taxi Driver aka Taxidermistul, urmărit de 193.481 de ori.
Sute de voluntari implicați
Circa 350 de voluntari din 33 de departamente au ajutat la organizarea evenimentelor în locațiile TIFF. Unii au venit special la TIFF din Oradea, Bacău, București sau Tulcea. Cel mai matur voluntar a avut 37 de ani și s-a numărat printre cei nominalizați pentru titlul de Voluntarul Anului la TIFF, alături de alți 54 de voluntari.