Potrivit unui sondaj realizat de platforma BestJobs în perioada 8 – 23 septembrie 2021, 96% dintre candidați vor să vadă salariul în anunțurile de joburi. Din același sondaj reiese faptul că salariul este principalul motiv pentru care candidații decid să își schimbe jobul. Mai bine de jumătate dintre respondenți au declarat că au decis să aplice pentru o nouă poziție doar pentru că salariul afișat era mai mare decât câștigau ei. În plus, aproape toți participanții la studiu (96%) au spus că preferă să știe salariul pentru poziția la care aplică încă de la citirea anunțului. Tendința fiind așadar de transparență totală, fără a fi nevoie ca un candidat să treacă printr-o serie de interviuri până a ajunge în faza în care poartă discuția despre salariu.
44% dintre cei care caută noi oportunități ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat, pe motiv că oferta salarială ar putea să fie sub nivelul pieței. Alți 46% dintre participanții la sondaj spun că apreciază transparența în cazul anunțurilor care publică salariul și 42% consideră că afișarea salariului este firească și toți angajatorii ar trebui să o practice.
39% dintre participanții la acest sondaj realizat de BestJobs susțin că ar aplica la un job chiar dacă salariul afișat este mai mic decât ar fi dispuși să accepte, dar s-ar pregăti să negocieze în cadrul interviului. Pe 55% dintre respondenți, salariul mai mic din anunț i-ar împiedica să aplice.
Înainte de a ajunge la interviu, candidații iau în calcul, în primul rând, dacă nivelul salariilor este în acord cu piața, lucru valabil pentru 73% dintre respondenți. 59% se informează despre reputația companiei, citind păreri ale altor angajați ai companiei. 60% sunt curioși să afle despre cultura, misiunea și valorile companiei înainte de a participa la interviu, pe când, pentru alți 52% e importantă locația biroului.
Candidații români sunt interesați și de cine le va fi manager direct. Astfel, 20% dintre aceștia susțin că analizează profilul managerului înainte de a decide dacă vor sau nu să accept locul de muncă respectiv. Profilul profesional al managerului cântărește mai mult pentru un candidat decât site-ul companiei sau prezența acesteia în social media.
Ajunși la interviu, candidații vor să știe, în primul rând, care este salariul sau intervalul salarial oferit pentru job-ul respectiv, după cum declară 81% dintre participanții la sondaj. În plus, aceștia se interesează despre rolul pe care l-ar avea în cadrul echipei, în eventualitatea angajării (74%), despre beneficiile extra-salariale (54%) și despre posibilitățile de promovare (44%). O treime dintre respondenți întreabă în etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra și doar 5% se interesează de politica de concedii.
Iată ce ar trebui să facă organizațiile pentru a atrage angajații potriviți:
- să ofere salarii peste nivelul pieței (57%);
- să ofere beneficii extra-salariale (54%);
- să aibă proceduri pentru activitatea desfășurată de viitorii angajați (49%);
- să dea dovadă de transparență cu privire la deciziile luate (38%);
- să ofere un proces de integrare detaliat (31%);
- să oferă posibilitatea de a lucra remote oricând (26%);
- să ofere zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de naștere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.346 utilizatori de internet din România.