Pentru a avea angajați productivi, trebuie să știi cum să îi răsplătești, iar ei vor deveni mai eficienți.
Importanța unei strategii clare
Tocmai de aceea, fiecare companie ar trebui să aibă un sistem, o strategie de recompense față de membrii echipei.Strategia ar trebui să cuprindă patru categorii: compensații, beneficii, recunoaștere și apreciere.
Problema curentă cu sistemele de acest gen ale multora dintre companii este că, de obicei, scapă din vedere una sau poate chiar mai multe dintre categorii. De cele mai multe ori este vorba despre apreciere și recunoaștere, iar celelalte modalități pe care le folosesc nu sunt neapărat aliniate cu celelalte strategii ale companiei.
Despre performanță și comportament
Un sistem eficient de recompense ar trebui să recunoască și să răsplătească două tipuri de activități ale angajaților: performanța și comportamentul. Performanța este cea mai ușor de verificat prin compararea targeturilor inițiale și a rezultatelor.
Pe de altă parte, răsplătirea unor anumite tipuri de comportamente care fac diferența pentru companie este mult mai dificil de făcut decât cea a performanție, pentru că înainte de toate un antreprenor sau un manager de resurse umane trebuie să definească foarte clar ce tip de comportament își dorește de la angajat.
De exemplu, își premiază angajații pentru că vin foarte devreme la serviciu și pleacă ultimii sau că vin cu idei noi care îi fac mai eficienți? În altă ordine de idei, își răsplătesc angajații pentru că sunt inovativi sau pentru timpul petrecut la birou? Diferențele între cele două situații sunt semnificative.Așadar, primul pas este să identifice acele comportamente care sunt importante pentru tipul afacerii.
Beneficiile materiale nu sunt suficiente
Atunci când oamenii de afaceri se gândesc la sisteme de recompensare a angajaților, de obicei, pun pe primul loc compensațiile. Nu este nimic în neregulă cu acest lucru pentru că sunt puțini cei care își doresc să muncească gratuit, dar o strategie corectă ar trebui să includă și un plan de compensații de stimulare care să aibă legătură direct cu țelurile companiei pentru perioada respectivă. În acest sens, ar putea include pentru oamenii cheie ai companiei o serie de recompense pe termen lung.
Beneficiile sunt un alt tip de recompense și salariații vor observa cu siguranță tipurile de beneficii pe care le oferiți. Companiile care nu oferă cel puțin la fel de multe beneficii, dacă nu chiar mai multe față de principalii competitor vor avea dificultăți în menținerea sau atragerea de noi angajați buni.
Cum să arătați aprecierea
Dincolo de tipurile prezentate până acum, nu poate fi diminuată importanța recunoașterii și cea a aprecierii. Rare ori cele două primesc importanța necesară din partea antreprenorilor, deși este uimitor efectul lor, dar și cât de low-cost sunt pentru firmă. Angajaților le place să știe dacă sunt buni, ineficienți sau la un nivel mediu, este foarte important pentru ei să știe asta. Faptul că un angajator își apreciază oamenii este foarte important pentru eficiența acestora pe termen lung, pentru productivitatea lor.
Cum poți face acest lucru? De exemplu, poți să îi trimiți un email sau pur și simplu să te oprești la biroul lui pentru a-I arăta asta. De asemenea, acest lucru poate fi făcut și în ședinte, unde puteți include un exemplu de “așa da”.