Cum gestionezi o echipă dificilă

0

Se întâmplă de multe ori să ai o echipă “moștenită” sau una care nu te recunoaște ca și managerul ei, iar tu nu ai ce face pentru că tu trebuie să livrezi rezultate bune. Și nu e ușor să gestionezi și o echipa cu care nu ai “chimie”, dar să ai și presiunea rezultatelor pe care ți le-ai asumat. Ce este indicat să faci în acest caz?

În primul rând să îți aduci echipa pe același drum cu tine. E de preferat să îți petreci mai mult timp în coordonarea echipei și închegarea ei la început. Ce poți să faci concret:

  • să stai cu fiecare personal, să ai o discuție despre muncă pe care o face, despre rolul pe care-l are în companie, despre ce apreciază și mai ales ce nu apreciază în activitatea lui;
  • să încerci să cunoști părerea lor despre ceilalți membri din echipa, despre cel dinaintea ta, despre ce părere au ei despre companie;
  • să confrunți rezultatele și să-ți faci un plan pentru a îngloba toate informațiile aflate și să-l pui pe fiecare în rolul potrivit în muncă pe care trebuie s-o facă,

 Poți să apelezi și la teste de personalitate sau teste de cunoaștere care să te ajute să-ți confirme unele presupuneri pe care le ai despre ei;

  Dar cel mai important lucru e să le comunici acest lucru și să-i implici pe ei să-și asume rolul în proiectul pe care urmează să-l faceți împreună:

“Avem proiectul x, trebuie să ajungem la rezultatele y, cum propuneți voi să facem, cine vrea să se implice și cum?”  Punând astfel problema aveți cu mult mai multe șanse de reușită și de implicare.

Iar faptul că ați avut o discuție cu ei nu face altceva decât să sudeze o relație la început și să va câștigați respectul în față lor prin simplul motiv că i-ați ascultat.

Având o echipa care lucrează împreună rezultatele sunt mai bune și mediul în care se muncește este mai bun decât dacă aveți o echipa care lucrează individual chiar dacă fiecare individ e foarte bun în ceea ce face!

Un articol scris de Aneta Neagomir, specialist în resurse umane.

COMENTARII: