În orice job la un moment dat intervine rutina și momentul de plictiseală. De obicei însă alegem să ne adâncim și mai mult în starea aceasta și să contribuim la mici răutați și discuții despre colegi, șefi, companie. Puțini aleg să își pună creativitatea în mișcare și să schimbe ceva în mersul lucrurilor. Angajatul de obicei reproșează companiei și compania reproșează implicarea angajatului. Companiile trebuie să ajungă la momentul în care să-i aloce departamentul de Resurse Umane nu doar funcțiile de administrare de personal, payroll și recrutare pentru ca aceste lucruri se fac oricum.
Companiile se confruntă cu lipsa de angajați sau cu angajați care pleacă ușor la alte companii, însă de multe ori abordarea modului în care atragem candidatul, îl facem să se simtă bine și avem grijă de el spune multe despre companie. Un alt factor important este cultura organizațională. Și, deși multe din aceste lucruri par banale sau lucruri fără prea mare importanță pentru unii, însă un angajat apreciază mult atmosferă de la birou, modul în care este tratat și băgat în seamă, faptul că i se răspunde la întrebări/nemulțumiri.
În zilele actuale, o formă importantă de recunoaștere pentru un angajat este modul în care ei pot să fie stăpâni pe timpul lor și autonomia lor la muncă. Nu vorbim aici doar de o anumită generație care cere aceste lucruri, ci este un mod adaptat unui stil de viață al timpurilor în care trăim. Și cu siguranță este greu să gestionezi angajații care au fiecare nevoile lor personale care de multe ori nu sunt aceleași cu ale companiei. Însă rezolvarea poate fi o comunicare deschisă și transparentă cu angajații și stabilirea unor reguli care se aplică de ambele părți (angajați și angajatori). De asemenea, regulile pot fi schimbate sau adaptate periodic în funcție de nevoile companiei și ale angajaților.
Pare cel mai banal lucru și toată lumea consideră ca are o comunicare bună cu angajații/angajatorii, dar cred că avem încă multe de îmbunătățit. Comunicarea sinceră și corectă este primul pas în orice relație, iar într-o companie este prima dovadă de respect pentru ambele părți.
Un articol de Aneta Neagomir, specialist în resurse umane.