Cultura organizationala din marile companii acorda un interes destul de mare partii de well-being. Daca se vorbea pana acum de work-life balance acum a aparut conceptul de well-being la birou. Companiile investesc tot mai mult in confortul angajatilor si in crearea unei stari de bine si relaxare la birou.Cateodata este intr-adevar dusa intr-o extrema aceasta stare de bine la birou, dar asta tocmai din dorinta de a fideliza angajatii si a atrage noi angajati intr-o piata in care e nevoie de mai multi angajati specializati in anumite domenii decat poate piata sa ofere.
Ce se doreste cu acest well-being? In primul este bine sa fie un mod de recompensare si apreciere a angajatilor si nu o strategie de marketing pentru imaginea companiei. Bineinteles ca aceste doua nu se exclud insa are o mai mare valoare well-being-ul ca si apreciere, iar angajatii care vor simti asta vor transmite ei singuri acest lucru noilor veniti sau vor vorbi in piata despre compania unde lucreaza fara sa fie “impulsionati” de strategia de marketing a companiei.
Ce isi doresc angajatii
Cum descoperi ce inseamna pentru angajati well-being? In primul rand intrebandu-i pe ei ce-si doresc, nu aplicand tot felul de programe auzite sau vazute la altii. Fiecare companie e bine sa-si adapteze programele pentru compania lor si in functie de ceea ce-si doresc angajatii si bineinteles de bugete. Degeaba vei da abonamente la sala de sport doar pentru ca e sanatos si benefic pentru angajatii care nu fac prea multa miscare, daca ei isi doresc sa mearga mai degraba la un concert rock.
Implicati angajatii in proces
De multe ori punem toti angajatii in aceleasi programe, insa unii nu isi doresc deloc si nu participa. De aceea este bine sa-i lasati si pe ei sa aleaga in functie de bugetele de care dispuneti. Puteti alege programe de sport la birou, programe de dans, programe de limbi straine, programe de pictura, de machiaj pentru fete, programe de design vestimentar, programe de dictie si improvizatie, programe de jocuri unde alegeti varianta cu inscriere din partea lor in limita unui numar maxim de participanti. Veti observa usor programele apreciate prin rapiditatea cu care se inscriu, iar lista de programe pe care sa le propuneti in cadrul companiei este indicat sa vina tot de la ei. Cu cat implicati angajatii in crearea mediului placut de la birou si ii faceti sa-si puna amprenta, satisfactia lor este mai mare.
Un articol de Aneta Neagomir, specialist in resurse umane.