Încrederea este fundamentul relațiilor de calitate. Orice interacțiune dintre doi oameni are la bază încrederea. Așa funcționează și creierul nostru. Instinctul primar pe care îl avem în momentul în care vedem pe cineva că se apropie de noi e să ne apărăm. Dacă rămânem înseamnă că cealaltă persoană ne-a câștigat încrederea.Consider că încrederea este extrem de importantă în relațiile interumane. Fără ea nu ar exista acestea în adevăratul lor sens. În acest articol îți voi arăta cum poate influența încrederea relațiile în bine.
- Cu încredere lucrurile se mișcă mai repede
Reputatul om de afaceri Warren Buffett a fost în situația în care voia să cumpere o afacere. Una dintre regulile lui de achiziție este să se întâlnească cu proprietarul acelei companii și să petreacă timp împreună. Așa s-a întâmplat și în acest caz.
Spre finalul întâlnirii Buffett l-a privit în ochi pe interlocutorul său și i-a adresat următoarea întrebare “Pot avea încredere în tine că cifrele pe care le vei prezenta sunt corecte?”. Răspunsul a fost pozitiv și în mai puțin de 2 săptămâni Warren Buffett era noul proprietar al acelei companii.
Sunt sigur că analiștii pe care îi are Buffett sunt foarte buni, dar totuși cred că acea achiziție nu s-ar fi realizat așa de repede dacă la mijloc nu era încrederea.
- Rezultatele sunt direct proporționale cu încrederea oferită
Gândește-te că faci parte dintr-o echipă. Apoi apar două scenarii. Primul în care ai un manager care le știe pe toate, doar el are dreptate și toată lumea face exact cum spune și nimic mai mult. Al doilea e puțin diferit. Managerul se consultă cu oamenii lui în încercarea de a găsi cele mai bune soluții pentru proiect. Ba mai mult, își încurajează oamenii să vină cu idei și chiar să îl contrazică dacă au argumente.
În care dintre scenarii crezi că echipa va obține rezultate mai bune? Dacă ești la fel ca mine, răspunsul tău e cel de-al doilea.
Evident, există și excepții, însă încrederea oferită de manager oamenilor se va întoarce cu rezultate pe măsură.
- Încrederea îți poate aduce bani
Știu că am spus-o cam direct, dar așa este și îți voi arăta imediat de ce. Puțin mai înainte am afirmat că orice interacțiune între doi oameni are la bază încrederea. O tranzacție este la fel.
Gândește-te că vinzi ceva – și fiecare din noi facem asta în fiecare zi – fie că vorbim despre servicii sau produse. Dacă cei cărora le-ai vândut ceva ajung să aibă încredere în tine și în serviciile sau produsele vândute de tine vor cumpăra de mai multe ori de la tine și chiar te vor recomanda.
Transpus altfel: Vânzări repetate + Mai multi clienți = Mai mulți bani pentru tine (și afacerea ta).
Însă e important de menționat că la baza încrederii stă integritatea și aceasta este crucială pentru succesul personal și în afaceri.
Un studiu condus de UCLA Graduate School of Management și Korn/Ferry International din New York City a supus unui interviu 1.300 de directori.
71% (923 directori) dintre ei au spus că integritatea este calitatea cea mai importantă pentru obținerea succesului în afaceri.
“Una dintre realitățile vieții este că, dacă nu poți avea încredere într-un individ din toate punctele de vedere, nu poți avea încredere în el din nici un punct de vedere.” spunea Cheryl Biehl.
Integritate înseamnă plasarea caracterului mai presus de câștigul personal, să pui oamenii mai presus de lucruri, servicii mai presus de putere, principiul mai presus de bunăstare, perspective mai presus de prezent.
Integritatea nu este determinată de circumstanțe, nu se bazează pe scrisori de recomandare și nu trebuie confundată cu reputația. Integritatea o trăiești și o manifești în fiecare acțiune pe care o întreprinzi.
Închei prin citatul lui John C. Maxwell care spunea “Când cuvintele și actiunile voastre sunt în perfectă concordanță, oamenii știu că pot avea încredere în voi.”
Îți doresc să ai relații bazate pe încredere!
Spor la networking!
Comments are closed.