De multe ori în jobul nostru apare rutină și lipsa motivației de a-ți mai continua munca. Și această rutină se transpune într-o atmosferă apăsătoare, iar acest lucru e absolut normal, cu cât faci mai mult o activitate cu atât te obișnuiești cu ea și obișnuința duce la rutină. Din păcate ni se întâmplă de multe ori să tratăm rutina cu lipsa implicării noastre în job și atunci să alegem partea cea mai ușoară: demisia și alegerea unui alt job și a unui alt angajator.Dar dacă îți place ceea ce faci și consideri că rutina sau atmosfera este cea care te împiedică să “treci la fapte mari” atunci poți să faci câțiva pași pentru a elimina senzația de rutină.
- Propune-ți un obiectiv personal care depinde de jobul în care ești implicat. Încearcă să gândești numai pozitiv despre jobul actual și să iei numai părțile bune din el. E greu la început, dar amintește-ți de entuziasmul când te-ai angajat și mai ales care au fost motivele care te-au determinat să accepți job-ul respective?
- Nu-ți mai face activitățile zilnice în ordinea în care le făceai până acum, inversează-le sau grupează-le pe ore sau pe zile. Verifică ce activități nu ți se par importante și poți să le lași la finalul zilei
- Dacă poți, schimbă-ți programul de lucru: vino mai repede la muncă cu o oră și pleacă mai repede acasă, s-ar putea să câștigi timp prețios pentru pasiunile tale sau pentru familia ta
- Inventează-ți săptămânal o regulă nouă care să te binedispună: ieși la masă la un anumit interval, de preferat când toți ceilalți muncesc sau cumpără-ți flori pe birou, sau pune-ți un darț pe perete
- Ascultă muzică –de obicei te binedispune și îți dă o atitudine bună. Ah, și schimbă genurile de muzică săptămânal: ascultă și muzica pe care n-o asculți de obicei.
- Du-te la alți colegi în birouri și spune-le o glumă sau pur și simplu bea o cafea cu ei, du-le o cafea din partea ta.
Sunt multe alte idei care te ajută să îți schimbi starea, iar primul pas este să începi cu una!
Un articol de Aneta Neagomir, specialist în resurse umane.