Cum să-ți începi experiența în muncă?

982

De multe ori ne lovim la interviuri de o cerință greu de realizat în primii pași în cariera noastră: experiența în muncă. Fie că e o poziție de new entry sau cu o oarecare vechime, întotdeauna experiența pe care o are un candidat a făcut de multe ori ca decizia să fie în favoarea celui care are o oarecare experiență. Dar ce facem când nu avem totuși posibilitatea să ne creăm o experiență în domeniul unde vrem să activăm? O posibilitate ar fi să ne creăm experiența prin dezvoltarea abilităților generale necesare unui job: “munca în echipă” sau “relații cu clienții”. Și încă, din timpul liceului sau a facultății avem două posibilități la îndemâna oricui: voluntariat și call center-uri.

Și chiar dacă nu pare jobul ideal, să știți că ambele pot oferi atât posibilități de creștere/promovare, cât și avansare în carieră.

Voluntariatul în CV

În voluntariat, vei vedea dacă ai abilități să lucrezi în echipă și mai ales aici poți să te remarci ca și bun coordonator, dacă te implici. Implicarea, ideile noi pe care le poți genera sunt propulsoare către un job de manager de proiect chiar și în cadrul ONG-ului unde activezi. Dar poți să fii remarcat chiar de partenerii ONG-ului care s-ar putea să aibă o poziție care să-ți aducă atât satisfacție profesională, cât și financiară. Și în acest caz, drumul tău poate să fie mai ușor pentru că îți cunosc chiar ei experiența în muncă.

Call center, prim loc de muncă

Un alt început care poate promite este munca în call center. Call-center-urile nu mai sunt doar un loc de muncă de început, pot fi începutul carierei tale în relațiile cu clienții și în special gestionarea unor situații mai dificile. Angajatorii care știu exact despre ce este vorba într-un call center apreciază munca aceasta și își dau seama că au în fața un candidat care este obișnuit cu mai multe situații plăcute și neplăcute. De la un operator extrem de priceput și cu rezultate bune, ajungi rapid și la un coordinator de echipă. Și de la un coordinator de echipă poți face un pas către un account junior, un reprezentant de vânzări junior.

Sunt câteva posibilități pe care le poți avea la începutul vieții profesionale, cel mai important lucru pe care-l poți face pentru cariera ta de începător este să vezi rapid oportunitățile și să ai inițiativă, în orice domeniu. De multe ori, unii angajați sunt remarcați prin munca serioasă (a nu se înțelege munca peste program), devotament și inovație!

Un articol de Aneta Neagomir, specialist în resurse umane.

Aneta Neagomir1

 

COMENTARII:

Comments are closed.