Pe piața muncii din România, recrutarea este unul din procesele care a crescut considerabil și pe care se pune un accent tot mai mare. Fie că este vorba de companii de IT, de vânzări, de producție sau de servicii, complexitatea recrutării dă bătai de cap atât angajatorilor, cât și celor care își doresc să se angajeze.
Târgul de cariere, un canal bun de recrutare
Un nou produs de ajutor mare în procesul de recrutare este târgul de cariere. Dacă până acum câțiva ani, canalele de recrutare erau puține, apoi s-a dezvoltat social media destul de tare, acum târgurile sunt noul trend și un foarte bun mod de a găsi persoanele potrivite sau angajatori care te atrag. Și se vede acest lucru, în primul rând, în mărimea târgurilor care crește de la an la an, în numărul de expozanți și participanți, în modul în care se prezintă companiile – cu standuri tot mai impunătoare, cu oferte atrăgătoare și o echipă de recrutare tot mai mare.
Este, într-adevăr, un canal cu o rată de răspuns mare, de aceea e bine de luat în considerare, dacă ești o companie mare. Dacă ești o companie mică, s-ar putea să nu se justifice din punct de vedere financiar o participare la un astfel de târg.
Pregătirea pentru participarea la târg
Sunt câteva aspecte deloc de neglijat în pregătirea unui târg din perspectiva companiilor:
– imaginea de la târg se pregătește din interior și din timp. Imaginea la târg nu ține doar de mărimea standului, prăjiturile oferite, materialele promoționale folosite. Degeaba afișezi o echipă perfectă, dacă brandul de bun angajator nu te ajută. Nu mai e suficient să ai un nume mare în piață. Este nevoie să ai feedback-uri pozitive de la angajați, să ai o creștere economică sănătoasă, să ai o cultură organizațională sănătoasă, să se simtă o atmosferă plăcută în viața de zi cu zi a companiei.
– nu angaja promoteri care să prezinte ofertele companiei, echipa de recrutare/ de resurse umane este cea care trebuie să fie obligatoriu prezentă acolo. Eventual, pot să mai participe din interiorul companiei alte persoane din departamentele care caută noi angajați.
– încearcă să-i determini pe candidați să ajungă la sediul companiei. Este important ca ei să vadă mediul de lucru înainte de a lua o decizie (asta dacă nu oferi posturi în producție).
Dacă ești candidat, e bine să ai mai multe CV-uri la tine, este bine să știi ce companii sunt prezente la un târg, care din ele este mai atractivă pentru tine și să-ți faci un plan, un top al firmelor pe care să le abordezi în ordinea importanței lor pentru tine.
Un articol de Aneta Neagomir, specialist în resurse umane.
Comments are closed.