Comportamentul managerilor este, cu siguranță, unul dintre motivele pentru care angajații decid să plece dintr-o companie. Specialistul în resurse umane, Aneta Neagomir, a început într-un articol anterior, o listă a acțiunilor făcute de manageri care îi determină pe salariați să renunțe la locul de muncă. Iată continuarea ei:
Angajează și promovează oameni nepotriviți
De multe ori, din dorința de a avea rapid o persoană pe un post, avem tendința să angajăm cât mai repede, chiar dacă persoana respectivă nu întrunește întocmai cerințele postului. Preferăm să avem postul ocupat în ideea că va învața din mers, dar din păcate, învățarea asta nu e întocmai așa cum am dori.
Și atunci se creează frustrări în echipa veche, cel nou nu îndeplinește sarcinile așa cum se așteaptă, managerii își aloca timp puțin cu cei noi și aceaștia ajung în situația în care nu performează conform așteptărilor, nu sunt fericiți la locul de muncă, echipa veche este la fel de încărcată și atunci se produc dezechilibre și demotivări în echipe.
Managerii trebuie să-și acorde mai mult timp interviurilor, să-și aloce timp și resurse să angajeze/promoveze doar persoanele competente. Iar în prima perioadă să-și petreacă mai mult timp cu cel nou discutând acțiuni, procese din interior și susținându-l pe proiectele noi. Este necesar să ofere feedback în primele zile și mai ales să-și arate deschiderea către sprijinirea și susținerea persoanei nou angajată/promovată.
De asemenea, rolul managerului este și de a-i facilita integrarea în echipă și de a se asigura că are toate resursele necesare pentru noul job. O recomandare ar fi ca echipa care-l integrează pe noul membru să aibă un rol de decizie în alegerea lui.
Nu-și dezvoltă angajații
Din păcate, unii manageri consideră că dezvoltarea angajaților nu este cel mai important aspect. Sau nu alocă bugete în zona această, sau alocă foarte puțin. Dezvoltarea angajaților nu înseamnă numai training-uri sau ieșiri cu echipa, dezvoltarea lor înseamnă, pe lângă aceste aspecte și proiecte provocatoare, taskuri care-i pot depăși competențele postului și pe care el le are. Sau poate să schimbe poziții dacă persoanele doresc și au abilitățile necesare.
Dezvoltarea angajaților presupune, în primul rând, înțelegerea faptului că e nevoie de o analiză a nevoilor de dezvoltare și o adaptare pe nevoia businessului.
Întodeauna managerul e bine să privească ce oferă pentru dezvoltarea oamenilor și ce cere în raport cu competențele dezvoltate sau dobândite!
Nu provoacă creativitatea oamenilor
Cele mai grele joburi de motivat sunt cele cu o rutină destul de ridicată. Dar nu numai acelea cer din partea managerului să creeze în echipa lui cadrul specific în care să faciliteze cât mai multe sesiuni de brainstorming.
Printre noile abilități ale managerilor din timpurile noastre este dezvoltarea zonei de creativitate și prezența sa în cadrul echipei. Cu cât managerul este mai creativ în abordarea subiectelor, cu atât ridică standardul echipei în generare de soluții, idei de dezvoltat pentru business.
Când angajații își pot prezenta/dezvolta ideile li se dă șansa de a străluci, de a fi importanți.
Nu știu să le mențină interesul
Am auzit de prea multe ori expresia “nu-i convine, poate să plece”. Din păcate, aceste persoane nu au abilitățile necesare unui lider adevărat! Un lider îi stârnește pe oameni să-l urmeze, este un model de urmat și știe să-și motiveze echipa. A găsi vinovați e cel mai ușor lucru, a spune că cineva e slab pregătit și că “asta e, nu ai ce să-i faci “, denotă un comportament de manager slab.
Un adevărat manager caută să-și păstreze oamenii și îi provoacă prin acțiuni și mai ales îi implică. Le dă responsabilități pe sarcini, dar îi și lăudă și le recunoaște meritele! Dar îi primul rând îi cunoaște foarte bine, știe ce-i provoacă și ce-i motivează și asta arată un interes și o implicare mai mare din partea managerului.
Vreți să citiți și materialul anterior dedicat acestui subiect? Îl găsiți aici: https://www.allaboutjobs.ro/greselile-managerilor-fata-de-oamenii-din-echipa-care-pleaca/.