All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
Categorii
  • Afterwork
  • Angajatori
  • Featured
  • General
  • Interviuri
  • Opinii
  • Știri
  • Video
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
527 Subscribers
13K Likes
16 Followers
All About Jobs

The story behind the job

All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
  • Featured
  • Interviuri

Greșelile managerului față de angajații care decid să plece

  • Bianca Suciu Sharma
  • 29 noiembrie 2018
  • 3 minute de citit
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
0

Comportamentul managerilor este, cu siguranță, unul dintre motivele pentru care angajații decid să plece dintr-o companie. Specialistul în resurse umane, Aneta Neagomir, a început într-un articol anterior, o listă a acțiunilor făcute de manageri care îi determină pe salariați să renunțe la locul de muncă. Iată continuarea ei:

Angajează și promovează oameni nepotriviți

De multe ori, din dorința de a avea rapid o persoană pe un post, avem tendința să angajăm cât mai repede, chiar dacă persoana respectivă nu întrunește întocmai cerințele postului. Preferăm să avem postul ocupat în ideea că va învața din mers, dar din păcate, învățarea asta nu e întocmai așa cum am dori.

Și atunci se creează frustrări în echipa veche, cel nou nu îndeplinește sarcinile așa cum se așteaptă, managerii își aloca timp puțin cu cei noi și aceaștia ajung în situația în care nu performează conform așteptărilor, nu sunt fericiți la locul de muncă, echipa veche este la fel de încărcată și atunci se produc dezechilibre și demotivări în echipe.

Managerii trebuie să-și acorde mai mult timp interviurilor, să-și aloce timp și resurse să angajeze/promoveze doar persoanele competente. Iar în prima perioadă să-și petreacă mai mult timp cu cel nou discutând acțiuni, procese din interior și susținându-l pe proiectele noi. Este necesar să ofere feedback în primele zile și mai ales să-și arate deschiderea către sprijinirea și susținerea persoanei nou angajată/promovată.

De asemenea, rolul managerului este și de a-i facilita integrarea în echipă și de a se asigura că are toate resursele necesare pentru noul job. O recomandare ar fi ca echipa care-l integrează pe noul membru să aibă un rol de decizie în alegerea lui.

Nu-și dezvoltă angajații

Din păcate, unii manageri consideră că dezvoltarea angajaților nu este cel mai important aspect. Sau nu alocă bugete în zona această, sau alocă foarte puțin. Dezvoltarea angajaților nu înseamnă numai training-uri sau ieșiri cu echipa, dezvoltarea lor înseamnă, pe lângă aceste aspecte și proiecte provocatoare, taskuri care-i pot depăși competențele postului și pe care el le are. Sau poate să schimbe poziții dacă persoanele doresc și au abilitățile necesare.

Dezvoltarea angajaților presupune, în primul rând, înțelegerea faptului că e nevoie de o analiză a nevoilor de dezvoltare și o adaptare pe nevoia businessului.

Întodeauna managerul e bine să privească ce oferă pentru dezvoltarea oamenilor și ce cere în raport cu competențele dezvoltate sau dobândite!

Nu provoacă creativitatea oamenilor

Cele mai grele joburi de motivat sunt cele cu o rutină destul de ridicată. Dar nu numai acelea cer din partea managerului să creeze în echipa lui cadrul specific în care să faciliteze cât mai multe sesiuni de brainstorming.

Printre noile abilități ale managerilor din timpurile noastre este dezvoltarea zonei de creativitate și prezența sa în cadrul echipei. Cu cât managerul este mai creativ în abordarea subiectelor, cu atât ridică standardul echipei în generare de soluții, idei de dezvoltat pentru business.

Când angajații își pot prezenta/dezvolta ideile li se dă șansa de a străluci, de a fi importanți.

Nu știu să le mențină interesul

Am auzit de prea multe ori expresia “nu-i convine, poate să plece”. Din păcate, aceste persoane nu au abilitățile necesare unui lider adevărat! Un lider îi stârnește pe oameni să-l urmeze, este un model de urmat și știe să-și motiveze echipa. A găsi vinovați e cel mai ușor lucru, a spune că cineva e slab pregătit și că “asta e, nu ai ce să-i faci “, denotă un comportament de manager slab.

Un adevărat manager caută să-și păstreze oamenii și îi provoacă prin acțiuni și mai ales îi implică. Le dă responsabilități pe sarcini, dar îi și lăudă și le recunoaște meritele! Dar îi primul rând îi cunoaște foarte bine, știe ce-i provoacă și ce-i motivează și asta arată un interes și o implicare mai mare din partea managerului.

Vreți să citiți și materialul anterior dedicat acestui subiect? Îl găsiți aici: https://www.allaboutjobs.ro/greselile-managerilor-fata-de-oamenii-din-echipa-care-pleaca/. 

COMENTARII:
Bianca Suciu Sharma

Mi-am început cariera de jurnalist în anul 2008. Am făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care am fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și prezentator de știri, am decis să mă îndrept înspre online unde am pus bazele www.allaboutjobs.ro. Ulterior, m-am specializat în employer&personal branding.

Articol precedent
Wobbel Yoga Romania, placa Wobbel, yoga pentru copii, activitati pentru copii
  • Featured
  • Interviuri

Povestea Wobbel Yoga România, noutatea din rândul activităților pentru copii

  • Bianca Suciu Sharma
  • 28 noiembrie 2018
Citește
Următorul articol
  • Featured
  • Știri

Alianța Română a Universităților Tehnice cere restructurarea sistemului de învățământ superior tehnic

  • Bianca Suciu Sharma
  • 29 noiembrie 2018
Citește
Poate vrei să citești și
Citește

 Dr. Diana Suhaciu, medic chirurg: „Eram fascinată să văd cum se mișcă mâinile chirurgilor, precizia și siguranța lor”

Citește

Sondaj eJobs & UP România: 7 din 10 angajatori vor oferi anul acesta beneficii de Crăciun

Citește

Analiză KRUK: 65% dintre români nu au fonduri de urgență

Citește

Un nou hub de educație și inovație dedicat studenților UBB

Citește

Munca de acasă, la mare căutare. 150.000 de aplicări doar în noiembrie, pe Bestjobs

Citește

Viking Romania își relochează birourile în clădirea Record Park

Citește

365 Days of Romania in Times Square: De 1 Decembrie, Arctic și Vola.ro duc valorile românești pe cel mai cunoscut bilboard din lume

Citește

140.000 de muncitori străini ar putea veni la muncă în România în 2024

Top articole
  • 1
    Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor
    • 8 aprilie 2025
  • 2
    83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează
    • 8 aprilie 2025
  • 3
    Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România
    • 7 decembrie 2024
  • 4
    Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi
    • 18 noiembrie 2024
  • 5
    Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor
    • 18 noiembrie 2024
Articole Recente
  • București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi
    • 22 octombrie 2024
  • Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ
    • 29 august 2024
  • Cum te ajută content marketing-ul să îți dezvolți afacerea
    • 27 iunie 2024
Categorii
  • Afterwork (195)
  • Angajatori (113)
  • Featured (383)
  • General (5)
  • Interviuri (197)
  • Opinii (4)
  • Știri (958)
  • Video (25)
about
Despre noi
www.allaboutjobs.ro este o platformă dedicată celor care doresc să se dezvolte profesional. Indiferent de domeniul de activitate sau de etapa profesională în care te ești, nevoia de dezvoltare ar trebui să fie continuă. Scopul nostru este de a te ține la curent cu tendințele de pe piața locurilor de muncă, din mediul universitar, dar și din cel antreprenorial.
Citește tot!
All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
The story behind the job

Input your search keywords and press Enter.