Comunicarea, urmată de profesionalism, implicare, eficiență și creativitate, acestea sunt calitățile pe care tinerii își doresc să le aibă cei care îi coordonează. Sunt rezultatele unui studiu realizat de compania de consultanță în resurse umane Artwin Consulting.
Datele sunt interpretate de Monica Soare, specialist în HR:
” Eu îl văd ca pe un lucru îmbucurător, o dovadă de maturitate și aliniere între așteptările candidaților și cerințele companiilor pentru un manager de succes. Dacă vom căuta în studiile de specialitate vom constata că inteligența emoțională, care include și comunicarea, este un filtru care face în proporție de 90% diferența dintre un manager mediocru și unul de succes.
Comunicarea este trăsătura ce are cel mai mare impact asupra echipei și este normal să ne dorim un manager care comunică bine. Este un semnal bun pentru organizații, o re-confirmare a faptului că dacă doresc să rețină și să-și motiveze tinerii angajați este nevoie mai mult ca oricând să investească în dezvoltarea abilităților de comunicare ale managerilor.
Pot să confirm că organizațiile sunt conștiente de acest lucru pentru că în zona de training cele mai multe solicitări le avem pentru abilitățile de comunicare.
Ceea ce mă îngrijorează este faptul că onestitatea a fost menționată o singură dată din cei aproape 400 de respondenți. Încerc să o văd ca urmare a faptului că tinerii sunt mai neîncrezători în valorile morale, atâta vreme cât au crescut și evoluat într-un mediu corupt. Copiatul la școală este tot o formă de corupție.”