Primul contact al Ștefanei Cazan cu domeniul turistic a fost în 2010 când era ghid în Turcia, țara recunoscută la nivel mondial pentru calitatea serviciilor pe care le oferă oaspeților săi, lucru demonstrat și de cifre.
Șansa de a profesa la cel mai înalt nivel
În 2014, de exemplu, numărul de turiști care au vizitat Turcia a atins un record de 37 de milioane de persoane. Acest număr a poziționat Turcia mai aproape de Italia ca una dintre cele mai populare destinații. Creșterea în 2014 față de 2013 a fost de 5,5 procente.
Zona din Turcia unde profesa Ștefana a fost Antalya. Datele oficiale arată faptul că Antalya, cu plajele sale celebre la nivel mondial, reprezintă 34% din totalul veniturilor din turismul turc. În ceea ce privește țările din care provin cei mai mulți turiști care ajung în Antalya, circa 30% sunt ruși, 26% sunt germani, urmați de olandezi, britanici și ucrainieni.
Românii trebuiau, cu siguranță, să fie și ei adăugați pe liste, iar contribuția Ștefanei la creșterea numărului de turiști din țara noastră ajunși în Antalya a fost importantă. În perioada în care era încă ghid turistic, Ștefana a fost remarcată de coordonatorul ei care făcea parte din echipa unui proiect ale cărui baze tocmai se puneau: resortul de lux Maxx Royal.
Ștefana a avut șansa de a intra în echipa Maxx Royal cu circa un an înainte de inaugurare. A reușit, astfel, să vadă toate etapele prin care a trecut proiectul pe care l-a cunoscut din stadiu de fundație a businessului la propriul și la figurat.
Românii, atrași înspre turismul de lux
În această echipă, Ștefana Cazan era responsabilă de atragerea turiștilor de pe piețele din Europa, mai exact, din țări precum România, Estonia, Belgia, Kosovo, Macedonia și Albania. În 2011, ea a reușit să obțină creștere pe România, astfel încât 30% din gradul de ocupare al hotelului a ajuns să fie dat de turiștii proveniți din țara noastră.
Deși Ștefana a reușit prin muncă să își consolideze poziția în echipa resortului de lux, motivele personale au fost cele care au determinat-o ca, la finalul anului 2012, să decidă să se reîntoarcă în România.
Mulțumit de rezultatele create, angajatorul turc i-a oferit tinerei clujence să se stabilească în București, de unde să continue campania de atragere a turiștilor români către resortul high-class din Antalya. Tânăra își dorea însă să revină acasă la Cluj-Napoca, așa că a decis să refuze oferta, iar timp de doi ani a ținut legătura cu echipa Maxx Royal prin câteva colaborări punctuale.
A pus bazele propriului business
Întoarsă acasă în Cluj-Napoca, dar cu experiența dobândită într-unul dintre hotelurile de top din Turcia, Ștefana a simțit că pe piață este nevoie de calitate, de tour operatori care să trateze turistul român așa cum se cuvine. Din această dorința a luat naștere, în 2012, agenția de turism Nish Travel – agentie afiliată Happy Tour, creată alături de un partener local.
Experiența dobândită în Antalya a ajutat-o în agentie prin aplicarea unor principii, prin ridicarea standardelor de calitate, de servicii. S-a focusat în continuare pe a oferi turiștilor români vacanțe în zone precum Turcia, Grecia, dar și în destinatii exotice. Oricare dintre aceste destinații ar fi fost alese de clienții săi, Ștefana a preferat să le ofere vacanțe pe segmentul premium, iar anual trimite sute de persoane în astfel de vacanțe de vis.
Reprezintă șapte resorturi de lux din Antalya
Pentru că pentru fostul angajator, resortul număr I în Turcia, piața din România a devenit tot mai importantă, în 2015, a fost ofertată din nou ca reprezentant de marketing și vânzări al celor 7 resorturi de lux, Voyage & Maxx Royal pe România.
De data aceasta a acceptat să reia colaborarea și să încerce să îi obișnuiească pe români să aleagă vacanțele de lux din Turcia. Totul într-un context în care turistul român a devenit mai selectiv și chiar dispus să plătească câteva mii de euro pentru un sejur al răsfățului în Antalya.
Acum Ștefana continua să aplice aici în România, chiar în inima Transilvaniei, tot ceea ce a învățat în anii petrecuți în Antalya unde a învățat și piața de golf, de conferințe, dar și gestiunea și managementul unui hotel clasa A. Totul pentru că a muncit direct cu managerii de top și a fost expusă la modul în care aceștia gestionau situațiile apărute la un nivel unde clientul plătește pentru a primi servicii luxury.