All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
Categorii
  • Afterwork
  • Angajatori
  • Featured
  • General
  • Interviuri
  • Opinii
  • Știri
  • Video
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
  • Politică privind fișierele cookies
  • Despre noi
  • Contact
527 Subscribers
13K Likes
16 Followers
All About Jobs

The story behind the job

All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
  • Interviuri

Provocările domeniului HR

  • Bianca Suciu Sharma
  • 17 august 2016
  • 3 minute de citit
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
0

Oana Botolan Datki, Managing Partner Consulteam South East Europe, este speaker la conferinţa de resurse umane HR Summit, care are loc în perioadă 12-13 octombrie, la Iaşi. Graţie experienţei vaste în domeniul consultanţei şi al trainingului, dar şi a activitătii realizate în cadrul organizaţiilor internaţionale, Oana a acordat pentru HR Summit un interviu, în care a vorbit despre strategiile, responsabilitătile şi provocările pe care le presupune domeniul resurselor umane.

1.După terminarea facultăţii, cu specializarea în Drept Comercial, v-aţi angajat într-un cabinet de avocatură, iar apoi în calitate de consultant de beneficii pentru angajaţi. Ce v-a determinat să vă îndreptaţi către domeniul Resurselor Umane?

Lucrez de la 18 ani, şi am fost profesoară, am lucrat în corporaţii, în companii mici, dar şi singură, ca freelancer. Când activam în domeniul asigurărilor, discuţiile purtate cu majoritatea clienţilor erau despre cum să motiveze şi să rețină angajaţii, iar eu nu le putem oferi ceva complex. Apoi mi s-a oferit posibilitatea de a lucra în compensare & beneficii şi de a putea construi un business de la zero, acoperind toate ariile de HR. Mă bucur şi acum că am avut curaj, s-a dovedit a fi cea mai frumoasă alegere.

2. Cum a luat naştere Consulteam România şi care sunt punctele forţe ale companiei?

Iniţial a fost un business concentrat pe partea de Comp&Ben – studii salariale şi evaluare de posturi. Apoi am adus licenţe noi, pentru zonă de training, instrumente de evaluare pentru recrutare şi pentru dezvoltare. În acelaşi timp, ne-a preocupat calitatea oamenilor din echipă, tocmai de aceea am pus bazele unui atelier în care să putem ajută clienţii, cu idei inovatoare, bazate atât pe experienţă practică, cât şi pe cele mai bune practici din lume. Ştiu că sună pompos şi nu am cum să evit limbajul de lemn, dar chiar asta facem – avem metodologii internaţionale şi nu ne lăsăm până când fiecare plan de consultanţă, training sau recrutare este creat special şi cât mai util pentru fiecare proiect în parte.

3. La nivel actual, în România, care consideraţi că este structura eficienţei unei companii?

O întrebare dificilă, care parcă cere o reţetă a succesului, general valabilă. Evident că nu există o singură reţetă, însă sunt câteva reguli care devin general aplicabile şi care ţin, evident, de oameni. Oricât de rigidă ar fi o companie (că reguli şi proceduri), flexibilitatea este cuvântul rege acum. Flexibilitate în modul în care tratam oamenii, customizarea procedurilor astfel încât să fie aplicabile şi respectate, iar lista poate continuă.

Ar mai fi consecvenţă. Colaborăm cu multe companii care au politici şi valori frumoase, oameni extraordinari, dar nu au „firul rosu” care să le lege pe toate într-un mod unitar; drept consecinţă, mesajele şi realitatea din acele companii nu pot fi consecvenţe.

4. Cât la sută din productivitatea companiei consideraţi că se datorează performanţelor individuale ale angajaţilor în anul 2016?

Mai avem puţin până să robotizam vizibil mare parte din muncă manuală şi să vedem schimbarea drastică a forţei de muncă. Acum cred cu tărie că într-o companie de servicii productivitatea companiei se datorează doar performanţelor individuale. În companiile de producţie sau în care echipamentele impun mare parte din productivitate, se poate îmbunătăţi mult performanţa indivizilor, însă această nu va putea suplini o linie îmbătrânită.

5.”Difficult Times? SuperHeRoes are Here”, sloganul conferinţei HR Summit Iaşi. Consideraţi că performerii au devenit noii super-eroi ai unei companii?

Performerii au fost tot timpul super-eroi. Cred că oamenii de resurse umane buni sunt super-eroii la care ne referim în slogan. Iar în zilele noastre, pentru a fi un bun specialist în resurse umane, chiar trebuie să fii Superman, Wonder Woman şi un pic de Iron Man la un loc. Dacă reuşeşti să fii câte un pic din ei, atunci mai lipseşte doar antrenamentul de Jedi şi norocul de a găsi un Yoda de la care să poţi învaţă subtilităţile. E simplu de fapt, doar să îţi asumi că despre asta este vorba şi să te apuci de antrenament.

La această ediţie HR Summit, abia aştept să cunosc oameni de calitate şi sunt sigură că voi avea multe de învăţat de la publicul ieşean. Aşteptările sunt foarte ridicate – îmi doresc participare şi curiozitate, cât şi deschidere în a povesti despre realităţile şi situaţiile proprii.

Răspunsuri-fulger:

SuperPower în HR: Curiozitate şi deschidere;

Worst case scenario în HR: Aroganţă şi auto-suficiență;

Great Responsabilities în HR: Totul este „treaba ta”;

Fav. Motto în HR: Moving minds;

Best advice în HR: Să nu uiţi că trebuie să fii un vânzător excelent.

Tematica celei de-a XI-a ediţii HR Summit este „Difficult times? SuperHeRoes are Here!”. Detalii despre speakeri şi înscriere găsiţi pe www.iasi.hrsummit.ro.

COMENTARII:
Bianca Suciu Sharma

Mi-am început cariera de jurnalist în anul 2008. Am făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care am fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și prezentator de știri, am decis să mă îndrept înspre online unde am pus bazele www.allaboutjobs.ro. Ulterior, m-am specializat în employer&personal branding.

Related Topics
  • all about jobs
  • blog joburi
  • Featured
  • HR Summit Iasi 2016
  • provocarile domeniului HR
Articol precedent
  • Interviuri

Povestea lui Cosmin Todor, născut pentru design interior

  • Bianca Suciu Sharma
  • 15 august 2016
Citește
Următorul articol
  • Interviuri

Cum să faci follow-up de calitate

  • Bianca Suciu Sharma
  • 19 august 2016
Citește
Poate vrei să citești și
Citește

 Dr. Diana Suhaciu, medic chirurg: „Eram fascinată să văd cum se mișcă mâinile chirurgilor, precizia și siguranța lor”

Citește

Povestea Ioanei Drăgan Dorobanțu, medic ginecolog. Despre pasiune și dorința de a profesa în România

Citește

Interviu cu Cristian Gheorghe, fondatorul Sports Business Academy

Citește

Succesul în viziunea psihologului Raluca Anton

Citește

Cum putem găsi sens în ceea ce facem. Ce este identitatea profesională

Citește

Povestea „Humans in Learning ” spusă de Alexandru Mocioi, co-fondatorul proiectului

Citește

Cum să îți construieşti o carieră de tester în IT. Povestea TestingScool

Citește

Ce presupune colaborarea cu un coach. Transformări și dezvoltare

Comments are closed.

Top articole
  • 1
    Concurența crescută și factorii geopolitici influențează strategiile top managementului și pot încetini dezvoltarea companiilor
    • 8 aprilie 2025
  • 2
    83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează
    • 8 aprilie 2025
  • 3
    Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența pe piața din România
    • 7 decembrie 2024
  • 4
    Târgul de Cariere | Cluj, primul pas spre o nouă poveste în plan profesional. Angajatorii prezenți oferă peste 2.500 de joburi
    • 18 noiembrie 2024
  • 5
    Connect&Grow by BNI Creativ, un eveniment de business networking dedicat antreprenorilor
    • 18 noiembrie 2024
Articole Recente
  • București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov și Timișoara, zonele cu cele mai multe joburi noi
    • 22 octombrie 2024
  • Cât câștigă angajații din sistemul privat de învățământ
    • 29 august 2024
  • Cum te ajută content marketing-ul să îți dezvolți afacerea
    • 27 iunie 2024
Categorii
  • Afterwork (195)
  • Angajatori (113)
  • Featured (383)
  • General (5)
  • Interviuri (197)
  • Opinii (4)
  • Știri (958)
  • Video (25)
about
Despre noi
www.allaboutjobs.ro este o platformă dedicată celor care doresc să se dezvolte profesional. Indiferent de domeniul de activitate sau de etapa profesională în care te ești, nevoia de dezvoltare ar trebui să fie continuă. Scopul nostru este de a te ține la curent cu tendințele de pe piața locurilor de muncă, din mediul universitar, dar și din cel antreprenorial.
Citește tot!
All About Jobs
  • Acasă
  • Știri
  • Angajatori
  • Interviuri
  • Video
  • Afterwork
The story behind the job

Input your search keywords and press Enter.